رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

روحانیت با تشخیص ضرورت‌ها، جلودار دفاع از اسلام و انقلاب است + تصاویر

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به حضور پررنگ روحانیت برای دفاع از اسلام و انقلاب گفت: روحانیت در موقعیت‌های رزمی، تبلیغی یا رزمی ـ تبلیغی آماده بود مثل شهید میثمی‌ها و شخصیت‌هایی از این دست که به عنوان یک رکن می‌درخشیدند و مایه آرامش رزمندگان بودند.
کد خبر: ۵۵۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ - 07November 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیت‌الله «سید هاشم حسینی بوشهری» رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با دستاندرکاران دوره آموزشی روحانی شهید «عبداله میثمی (ره)» که به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مورخ چهارشنبه ۲۷ مهر برگزار شد، اظهار داشت: بحث در مورد کارنامه درخشان روحانیت کار بسیار دشواری است، چون شاید آنچه جامعه باور نداشت به یک باور قطعی رسید. ما اهل سخن هستیم و آموزه‌های مکتب را از روایات و آیات به مردم منتقل می‌کردیم و برای مردم تکلیف می‌شد. اما این‌ها عمدتا تا زمانی بود که حفظ جان مطرح بود و مردم هم پای صحبت ما بودند و اساسا پیروزی انقلاب مرهون همین تلاش‌های بی وقفه روحانیت بود و اگر امام نمی‌بود سال‌ها باید می‌گذشت تا جرقه‌ای روشن شود و سخنی از انقلاب به میان بیاید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: به برکت حرکت مخلصانه امام راحل، جمع عظیمی به دنبال ایشان راه افتادند که لبیک‌گوی اول هم، همین روحانیت بود. مسأله دنباله‌روی از امام خمینی (ره) مخصوص چند روحانی عنوان‌دار بود از جمله آیت‌الله سعیدی‌ها که با خون خودشان نام زیبای امام را نوشتند و به یادگار گذاشتند؛ اما وقتی صحنه دیگری که دفاع مقدس است پیش آمد روحانیت بسنده به منبر و وعظ نکرد بلکه یک درس عملی داد که ما هم هستیم و نه تنها هستیم بلکه در میدانی که مین‌گذاری شده است و کسی نیست که میدان را باز کند روحانیت عزیز بود که میدان را باز کرد.

آیت‌الله بوشهری گفت: روحانیت در موقعیت‌های رزمی، تبلیغی یا رزمی ـ تبلیغی آماده بود مثل شهید میثمی‌ها و شخصیت‌هایی از این دست که به عنوان یک رکن می‌درخشیدند و مایه آرامش رزمندگان بودند. علمای بزرگ ما مانند مدنی‌ها و اشرفی‌ها که نماینده امام بودند پشت صحنه را مدیریت کردند و همچون استوانه‌هایی در استان‌های مختلف به عنوان پشتیبان و محکم‌کننده دل مردم قوت قلبی برای آنها بودند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: این علما به این مقدار هم بسنده نکرده و با لباس رزم به جبهه‌ها رفته و باعث دلگرمی رزمندگان شدند که این‌ها باید تبدیل به فیلم و سریال شود تا نسل نوجوان و جوان ما با آن آشنا شوند.

نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: صمیمانه از تلاش‌های خوب شما که در عرصه‌های مختلف انقلاب حضور فعال و خستگی‌ناپذیر داشتید و دارید، تقدیر و تشکر می‌کنم و همچنین از همه همکاران شما در همه استان‌ها متشکرم. شما باید رئوس و کلیات مطالب را به دوستان بگویید و هر عزیزی در هر استان بسته به شرایط و محیط استان و فضای فکری و فرهنگی استان آن رئوس و کلیات را اجرا کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها