آیت‌الله خاتمی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه‌ای مردمی و همگانی است + تصاویر

عضو مجلس خبرگان با اشاره به تلاش دشمن جهت فراموش شدن حماسه‌های دفاع مقدس گفت: برخی دوست دارند همه خاطرات جنگ و جبهه کلاً فراموش شود؛ لذا فرهنگ عمومی باید این باشد که دهه فجر که می‌رسد، استاد ما بر خودش لازم بداند دهه فجر را بزرگ بدارد.
کد خبر: ۵۵۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ - 21November 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیت الله «سید احمد خاتمی» عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار با شرکت‌کنندگان دوره آموزشی شهید «عبدالله میثمی» مورخ پنجشنبه ۲۸ مهر اظهار داشت: در مجمع البیان پیرامون شأن نزول آیه ۱۱ سوره مجادله (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا قِیلَ لَکُمْ تَفَسَّحُوا فِی الْمَجَالِسِ فَافْسَحُوا یَفْسَحِ اللَّهُ لَکُمْ وَإِذَا قِیلَ انْشُزُوا فَانْشُزُوا یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ) آمده است، پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در جمع اصحاب صُفه بودند که از رزمندگان جنگ بدر آمدند و سلام کردند که دیگران جا بدهند تا بنشینند، ولی هیچکس جا نداد بلکه محکم‌تر نشستند. حضرت هم وقتی این برخورد را دیدند تعدادی را بلند کردند و رزمندگان را جای آن‌ها نشاندند، در این لحظه این آیه شریفه نازل شد و کار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را تحلیل کرد که مقام همه شهدا بلند است، ولی مقام این رزمندگان بدر بالاتر است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: جالب است که قرآن اصطلاح «أُوتُوا الْعِلْمَ» را به رزمندگان جنگ بدر می‌فرماید. کار شما ادامه راه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است یعنی تجلیل از روحانیون شهید، دشمنان این انقلاب در پی این هستند که جهاد و جبهه فراموش شود در مقابل ما باید در پی طرحی باشیم که ایثارگران فراموش نشوند. اگر چه جنگ تمام شود، ولی فرهنگ جهاد تمام شدنی نیست.

وی تاکید کرد: قطعاً باید خاطرات رزمندگان ما در متن کتاب درسی بیاید و به غیر از این راه ما نمی‌توانیم خاطرات را حفظ کنیم. ناب‌ترین خاطرات را به آموزش و پرورش خوراک بدهید و شما خوراک دهنده هستید.

عضو مجلس خبرگان اذعان کرد: من نگران حوزه علمیه هم هستم. برخی دوست دارند همه خاطرات جنگ و جبهه کلاً فراموش شود. در مقابل شورای عالی حوزه برای انقلابی بودن حوزه قانون تصویب کرده‌ تا ریل‌گذاری کرده باشد، اما فرهنگ عمومی باید این باشد که دهه فجر که می‌رسد استاد ما بر خودش لازم بداند دهه فجر را بزرگ بدارد و در این صورت است که حوزه ما انقلابی می‌شود. از شما خواهش می‌کنم فرهنگ جبهه و جهاد را در جمع‌های خودتان حتماً مطرح کنید.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار