در دوره آموزشی شهید «میثمی» مطرح شد؛

مراحل تحقق گام دوم انقلاب اسلامی به روایت آیت‌الله کعبی

عضو مجلس خبرگان رهبری جلسه مدیریت اسلامی و فقه الجهاد در در دوره آموزشی شهید «عبدالله میثمی» به بیانمولفه‌ها و شرایط تحقق گام دومانقلاب اسلامی پرداخت.
کد خبر: ۵۵۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷ - 20November 2022

مراحل تحقق گام دوم انقلاب اسلامی به روایت آیت‌الله کعبیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اسماعیل فراهانی: آیت‌الله «عباس کعبی» عضو مجلس خبرگان رهبری در جلسه مدیریت اسلامی و فقه الجهاد که پنجشنبه ۲۸ مهر در دوره آموزشی شهید «عبدالله میثمی» برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) با هفت عنصر جامعه جاهلی را در طول ۲۳ سال به جامعه‌ای فرهیخته و پیشرفته تبدیل و سنگ بنای تمدن اسلامی را طراحی کردند.

آیت‌الله کعبی در توضیح این هفت عنصر گفت: این هفت عنصر در انقلاب اسلامی بازتولید شد که عبارت بودند از اول، توحید و دعوت الی الله بر پایه بصیرت، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دعوت به خود نمی‌کردند بلکه دعوت به خدا می‌کردند اگرچه که ایشان ذوب در عبودیت خداوند بودند، ولی حضرت به کمک خداوند و مومنین این کار را انجام دادند.

وی افزود: دومین عنصر عبارت بود از جذابیت شخصیت و اخلاق و مهربانی و رحمت، سومین عنصر سنگ بنای اخوت و اتحاد بود؛ عنصر چهارم قاطعیت با مبارزه با فساد و تباهی و جرم و جنایت و تلاش برای برقراری عدالت و عنصر پنجم جهاد و مقاومت بود که خود حضرت پیشتاز در جهاد و مقاومت بودند.

عضو مجلس خبرگان در ادامه گفت: عنصر پنجم یعنی جهاد و مقاومت خود چند مولفه دارد که عبارتند از الف) تولید قدرت و تبدیل ظعف به قدرت ب) تولید قدرت برای مصالح عالیه اسلام و مبارزه با هر گونه فساد و تباهی ج) مقابله با دشمن و شناخت دشمن و تضعیف دشمن.

آیت‌الله کعبی بیان کرد: پنج نوع دشمنی وجود دارد که عبارتند از «دشمنی مشرکین»، «دشمنی یهودیان» که هم‌پیمان با مشرکین هستند، «دشمنی قبایل اطراف مدینه»، «دشمنی منافقین» و «دشمنی نفس اماره».

عضو مجلس خبرگان گفت: جهاد باید تحت ولایت ولی باشد. دسته بندی قرآنی جهاد بر هفت موله استوار است که عبارتند از ۱- جهاد دعوت، ۲- جهاد مقاومت، ۳- یارگیری برای تشکیل قدرت اسلام که محور اصلی مسجد باشد، ۴- جهاد شکل‌گیری دولت اسلامی، ۵- جهاد حفظ دولت اسلامی ششم، ۶- حکمت و تدبیر و علم و معرفت یعنی مدیریت باید بر پایه حکمت باشد و ۷- طراحی نظام سیاسی بر مدار ولایت و ابلاغ ولایت امیرالمومنین علیه السلام در غدیر خم.

وی افزود: دوره‌هایی که ما در اسلام از گذشته تا به حال داشته ایم عبارتند از دوره اول: تاسیس اسلام، دوره دوم: حفظ و پایداری و مقاومت برای حفظ اسلام و قهرمان این دوره امیرالمومنین علیه السلام و سیدالشهدا علیهما السلام بودند، دوره سوم: دوره بیماری که با آغاز رنسانس و صنعت فکر ایجاد شد، دوره چهارم: دوره بیداری که از ۲۵۰ سال پیش شروع شد، دوره پنجم: دوره انقلاب اسلامی که امام خمینی رحمت الله علیه آموزه‌های مکتب را طراحی و عملیاتی کردند و در واقع نهضت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم بازتولید شد، دوره ششم: دوره دولت اسلامی که ما در این دوره متاسفانه در حال درجا زدن هستیم.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: مراحل گام دوم انقلاب اسلامی نیز عبارتند از ۱- تداوم، ۲- اقتصاد قوی، ۳- معنویت و اخلاق، ۴- عدالت و مبارزه با فساد، ۵- خودکفایی، ۶- عزت در سیاست خارجی و ۷- سبک زندگی اسلامی، که در این راستا جوانان چند مولفه نیاز خواهند داشت که عبارتند از ۱- نرم افزار فکری، ۲- مدیریت متعالی، ۳-حضور در صحنه و مردمی کردن دولت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار