یادداشت/ سید محمدجواد میرخانی

مبارزه با تحریف انقلاب اسلامی و ضرورت «جهاد تبیین»

دشمن می‌خواهد تا اهداف، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را هرجور که دلش می‌خواهد برای نسل‌های جدید روایت کرده و آن‌ها را نسبت به گذشته، حال و آینده این کشور و انقلاب، ناامید سازد؛ بنابراین در این زمینه نیازمند «جهاد تبیین» مؤثر، حساب‌شده و کارآمد هستیم.
کد خبر: ۵۰۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۳ - 09February 2022

روایت غلط دشمن از انقلاب اسلامی و ضرورت «جهاد تبیین»گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - سید محمدجواد میرخانی؛ ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ مسیر تاریخی ایران را تغییر داد و سرانجام ملت مسلمان ایران پس از سال‌ها مبارزه توانستند به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، رژیم پهلوی که از پشتیبانی ابرقدرت‌ها برخوردار بود را شکست دهند و بعد از ۲ هزار و ۵۰۰ سال نظام پادشاهی، «جمهوریت» که برگرفته از رأی و خواسته مردم است را در کشور حاکم کنند.

حضرت امام خمینی (ره) در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، حفظ انقلاب اسلامی را از اوجب واجبات عنوان کردند؛ بنابراین با وجود فراز و نشیب‌های مختلفی که در مسیر رشد و بالندگی انقلاب اسلامی وجود داشته است، ملت ایران لبیک‌گویان به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، همواره در همه شرایط پای آرمان‌های انقلاب خود ایستاده و خواهند ایستاد که نقطه عطف این ایستادگی، هشت سال دفاع مقدس است؛ لذا امروز می‌بینیم که انقلاب اسلامی ایران روز به روز مقتدرتر و استوارتر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.

این‌روز‌ها درحالی ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد که دشمنان با انواع و اقسام توطئه‌ها نظیر جنگ تحمیلی، فتنه‌ها، محاصره اقتصادی و... به مصاف ملت ایران آمده و شکست‌های سنگینی را یکی پس از دیگری تجربه کرده‌اند؛ بنابراین این‌بار درصدد هستند تا در «جنگ روایت‌ها» به مصاف ملت ایران بیایند.

در این راستا، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) چندسالی است که بیش از پیش بر ضرورت نقش‌آفرینی مؤثر در عرصه «جنگ روایت‌ها» تأکید می‌کنند و مقابله با این توطئه دشمن را آن‌قدر مهم دانسته‌اند که آن را به مثابه جهاد تلقی نموده و برای آن کلیدواژه جدیدی با عنوان «جهاد تبیین» طراحی کرده‌اند.

حضرت امام خامنه‌ای در یکی از تأکیدات خود در خصوص «جهاد تبیین»، فرموده‌اند: «شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند؛ شما اگر حادثه دفاع مقدس را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند، هرجور دلش می‌خواهد؛ توجیه می‌کند، دروغ می‌گوید [آن هم]۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند...».

این‌روز‌ها حربه‌های مختلفی نظیر تطهیر چهره حکومت پهلوی، خصوصاً «رضا شاه» و «محمدرضا شاه»، وارونه جلوه دادن وضعیت جامعه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خصوصاً از لحاظ معیشتی، ضعیف و ناکارآمد جلوه دادن تفکر اسلامگرایی برای اداره جامعه و معرفی غرب‌گرایی به‌عنوان جایگزین مناسب آن، زیر سوال بردن دستاورد‌های ۴۳ ساله انقلاب اسلامی ایران و صد‌ها شک و شبهه دیگر، می‌خواهد تا اهداف، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را هرجور که دلش می‌خواهد برای نسل‌های جدید که به‌عنوان سرمایه‌های اصلی کشور خصوصاً در گام دوم انقلاب شناخته می‌شوند، روایت کرده و آن‌ها را نسبت به گذشته، حال و آینده این کشور و انقلاب، ناامید سازد؛ بنابراین در این زمینه نیازمند «جهاد تبیین» مؤثر، حساب‌شده و کارآمد هستیم.

«جهاد تبیین» در زمینه بیان واقعیت‌های اهداف، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، اگرچه وجود داشته و دارد؛ اما باید توجه داشت که حجم شبهه‌های دشمنان در این زمینه و سوالات مختلفی که در ذهن نسل‌های جدید و انقلاب‌ندیده‌ها شکل می‌گیرد، بسیار بالاست؛ بنابراین باید برای «جهاد تبیین» در این خصوص، حساب‌شده‌تر و براساس نیاز افکار عمومی عمل کرد و از شیوه‌های مورد پسند نسل‌های جدید، خصوصاً بهره‌گیری از ابراز فضای مجازی بهره برد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها