عضو مجلس خبرگان رهبری:

روحانیت پیش‌قدم جهاد تبیین است

آیت‌الله اشکوری گفت: کار شما عزیزان همان جهاد تبیین است و شما ملتزم هستید که واقعیت‌های دوران انقلاب را ثبت کنید و این کار بسیار مهمی است و از مظلوم‌ترین گروه‌هایی که در این انقلاب آسیب دیدند و مورد اذیت قرار گرفته‌اند، روحانیت هستند.
کد خبر: ۵۵۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۵ - 10November 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیت الله «حسینی اشکوری» عضو خبرگان رهبری در دیدار با شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی روحانی شهید «عبداله میثمی (ره)» با موضوع «مدیریت اسلامی» که به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مورخ سه‌شنبه ۲۶ مهر برگزار شد، اظهار داشت: مسئله حفظ و نشر آثار جهاد مقدس مخصوصاً پیش‌قراولان این جهاد که روحانیت بوده‌اند و هستند سربازان حضرت بقیةالله الاعظم صلوات الله و سلامه علیه کار بسیار مهم و ارزشمندی است. مستندسازی نسبت‌ به وضعیت قبل از انقلاب به‌ویژه از نظر معیشتی نسلی که آن دوران را درک کرده و در آستانه افول است تا این‌ها هستند و آن دوران را درک کرده‌اند و انسان‌های منصفی هم هستند برای مردم مستنداً تبیین کنند.

روحانیت پیش‌قدم جهاد تبیین است

آیت‌الله اشکوری افزود: این برای تاریخ ما مهم است و از نظر خدماتی که جمهوری اسلامی بعد از انقلاب بااین‌همه مشکلات انجام داد بسیار ارزشمند است. حالا چقدر در این قضیه جمع‌آوری شده و چقدر غفلت شده نمی‌دانم در این حوادث اخیر می‌بینید این وضعیت ناگواری که از جهالت و نادانی برای جامعه پیش آمد که مایه تأسف است گویای این است که عده‌ای نتوانستند با موکب انقلاب پیش بروند البته همون‌طور که بزرگان فرمودند زمینه‌های جانبی مخصوصاً زمینه اقتصادی خیلی در ایجاد این وضع مؤثر بوده‌است.

عضو مجلس خبرگان گفت: تحریف تاریخ مسئله بسیار بزرگ و خطرناکی است و یکی از آسیب‌های بزرگ جامعه اسلامی همین است که تاریخ بسیار مورد تحریف قرار می‌گیرد. شما شخصیت بزرگ و بی‌نظیری همانند امیرالمؤمنین علیه‌السلام را ببینید چگونه جلوه داده‌اند و چگونه منعکس کردند که الان سالیان متمادی بزرگان زحمات می‌کشند تألیفات دارند و منابر می‌روند و در قالب کار‌های فرهنگی می‌خواهند یک مقداری به جایگاه اصلی برگردانند بازهم با گرفتاری‌های بسیار مواجه هستند و این نتیجه آن است که کسانی که تاریخ را نوشتند منصف نبودند یا این‌که امر برایشان مشتبه شده و بر همان اساس تاریخ را ارائه دادند.

روحانیت پیش‌قدم جهاد تبیین است

آیت‌الله اشکوری ادامه داد: وضعیتی که در مورد ائمه اطهار علیهم‌السلام به وجود آوردند و همه را منزوی کردند تبلیغات سوء و منزوی کردن اهل حق چنان تأثیر می‌گذارد که معالم دین مظلوم می‌شوند و مردم دیگران را بر ایشان ترجیح می‌دهند درحالی‌که علم و فقه در دست ائمه علیهم‌السلام است. واقعاً انسان متأثر می‌شود که عدل دیگر قرآن و ثقل دیگر قرآن چنان در جامعه منزوی باشند که مردم نتوانند معارف خودشان را و شریعت خودشان را از ایشان دریافت کنند.

عضو مجلس خبرگان گفت: کار شما عزیزان همان جهاد تبیین است و شما ملتزم هستید که واقعیت‌های دوران انقلاب را ثبت کنید و این کار بسیار مهمی است و از مظلوم‌ترین گروه‌هایی که در این انقلاب آسیب دیدند و مورد اذیت قرار گرفته‌اند، روحانیت هستند.

وی تصریح کرد: شما وضعیت زندگی طلبه‌ها را می‌دانید، ولی طلبه‌ها به‌خاطر قناعت و عزت‌نفس و برکتی که امام زمان علیه‌السلام در زندگی سربازان خودشان قرار داده‌اند زندگی می‌کنند و ادامه می‌دهند واقعاً نکات مهمی در زوایای زندگی طلبه‌های مظلومی که به شهادت رسیدند وجود دارد. این شهدا واقعاً وظیفه ما را سنگین می‌کنند این‌که قدردان باشیم، اما شعله‌ی محبت به شهدا همچون شعله‌ی محبت اباعبدالله‌الحسین (ع) خاموشی نخواهد داشت. نقل می‌کنند در یک عملیات که نیازی به افراد داشتند که روی مین بروند تا راه باز شود 300 نفر داوطلب شدند آیا این کم ارزشی است آیا مسئولین نباید قدر این ارزش‌ها را بدانند با یک چنین سرباز‌هایی می‌توان دنیا را گرفت الان هم از این افراد داریم و در روحانیت هم هزار‌ها بوده و الان هم هست.

روحانیت پیش‌قدم جهاد تبیین است

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار