مسئول امور روحانیت دانشکده شهید محلاتی قم مطرح کرد؛

ضرورت فعالیت بیشتر روحانیت برای پر کردن شکاف‌های فرهنگی و اجتماعی

حجت‌الاسلام رضایی در سخنانی بر ضرورت ورود جدی روحانیت جهت ترمیم شکاف‌های اجتماعی و فرهنگی و ایجاد وحدت بیش از پیش میان اقشار مختلف مردم تاکید کرد.
کد خبر: ۵۵۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ - 07November 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین رضایی مسئول امور روحانیت دانشکده شهید محلاتی قم در نشست بررسی «نقش روحانیت در جبهه مقاومت» ذیل دوره آموزشی روحانی شهید «عبداله میثمی (ره)» که به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مورخ سه‌شنبه ۲۶ مهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم که در دوران دفاع مقدس هم بود ایجاد پایگاه مردمی و پیوند دادن بین نیرو‌های مسلح و مردم بود یعنی روحانیت آمده بود جهاد و جنگ را از حالت سازمانی خارج کرده و آورده بود در بدنه مردم.

ضرورت فعالیت بیشتر روحانیت برای پر کردن شکاف‌های فرهنگی و اجتماعی

مسئول امور روحانیت دانشکده شهید محلاتی قم  افزود: در جا‌های دیگر دنیا تا تشکیلاتی نباشد تا حقوقی نگیرد، طرف جبهه نمی‌رود و جبهه‌ها مردمی نیست. مردمی یعنی مردم احساس کنند جنگ شده و خودشان بروند و دفاع کنند.

حجت‌الاسلام رضایی تصریح کرد: الان چه اتفاقی افتاده که این‌قدر نارضایتی خودش را نشان می‌دهد. چرا گذشته این‌قدر رضایتمندی بیشتر بود، چون همین‌که امنیتشان تامین بود راضی بودند، اما امروز می‌گویند امنیت که وظیفه ذاتی شماست. بگویید برای جوانان ما چه کرده‌اید. ما باید فرهنگ جهاد و شهادت را ترویج دهیم. شهید رجایی می‌گفت نگویید انقلاب برای ما چه کرده‌است بگویید ما برای انقلاب چه کرده‌ایم این حرفی است که الان به‌شدت جایش خالی است.

مسئول امور روحانیت دانشکده شهید محلاتی قم گفت: در سوریه اصلا حفاظت اطلاعات معنایی نداشت و همه‌چیز را فرمانده فقط در ذهن داشت و نمی‌توانست به کسی بگوید چراکه لو می‌رفت و اصلاً شناخت دوست از دشمن ممکن نبود و گروهی بودیم که می‌رویم و باید بجنگیم در گردان شهید کریمیان، فرمانده شهید شده بود و کسی جرأت نمی‌کرد از جایش بلند شود و این شهید (عبدالله میثمی) بلند شد و فریاد زد علی‌اکبر‌های حسین کجا هستند که به داد حسین علیه‌السلام برسند و خودش بلند شد و حمله کرد و بقیه گردان هم به‌دنبال ایشان کنده شد و حرکت کردند.

ضرورت فعالیت بیشتر روحانیت برای پر کردن شکاف‌های فرهنگی و اجتماعی

وی افزود: رهبری فکری و نظامی یعنی همین. یعنی روحانی خودش می‌شود فرمانده. یکی دیگر از موارد نقش روحانیت وحدت و تفاهم بین رزمندگان اسلام بود. یک وقت اگر اختلافی به وجود می‌آمد برطرف کردن این اختلاف کار روحانیت بود. این‌که قومیت‌ها یک وقت با هم درگیر نشوند. در سوریه هم روحانیت این وحدت را برقرار می‌کرد، اما در سوریه واقعاً یک همایش بین‌المللی جهاد بود و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) به‌صورت رزمایش و میدانی اتفاق افتاد و در واقع تمرین ولایت‌مداری اقوام مختلف بود.

حجت‌الاسلام رضایی اذعان کرد: در دفاع از حرم از همه ادیان و حتی بی‌دین‌ها هم آمده بودند چرا که می‌خواستند در مقابل ظلم بایستند و در زمان ظهور حضرت حجت (عج) هم همین اتفاق می‌افتد، یعنی حول محور عدالت در مقابل ظلم جمع می‌شوند.

ضرورت فعالیت بیشتر روحانیت برای پر کردن شکاف‌های فرهنگی و اجتماعی

مسئول امور روحانیت دانشکده شهید محلاتی قم گفت: یکی دیگر از موارد نقش روحانیت ایجاد و تقویت مدیریت و فرماندهی اسلامی است. ما در این زمینه خیلی ضعف داریم چراکه هزار و چهارصد سال علما یک برنامه‌ای داشته‌اند و حکومت و جامعه سیاسی برنامه‌ای دیگر داشت و در کنار هم درحال انجام کار‌های خود بودند و یک جا‌هایی به تضاد می‌رسیدند و یک جا‌هایی هم همراه می‌شدند و درنهایت یکی نمی‌شوند و به وحدت نمی‌رسند لذا جدایی دین از سیاست عملاً اتفاق می‌افتاد و مردم به تعبیر حضرت امام‌ (ره) مثل این‌که از روحانی بی‌سواد خوش‌شان می‌آمد روحانی که سر درنیاورد و در کار‌های سیاسی و عرصه‌های اجتماعی ورود نکند و امام جماعتی را دوست داشتند که در این وادی‌ها نباشد. نماینده مجلس نشده باشد و در کار اجرایی نباشد یا این‌که دوست داشتند روحانی ندار باشد و اگر می‌دیدند یک ماشین خوبی دارد می‌گفتند این دیگر به درد نمی‌خورد ما باید از این تفکر سکولار عبور کنیم هرچند که راحت نیست.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار