نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

«نفوذ راهبردی» سیاست خصمانه نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: دشمن در نفوذ راهبردی می‌خواهد مردم را به جان هم بیندازد تا جامعه را به سمت یاس و ناامیدی بکشاند و در این سیاست، گرفتن اسلام ناب محمدی (ص)، تغییر ساختار نظام و ناکارآمد جلو دادن انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۵۲۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷ - 20May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش‌آموزان در عرصه میدان شهدا، اظهار داشت: تصویری را به من نشان دادند که بچه هشت ساله همین طور که دستش را بالا گرفته بود و می‌گفت سلام فرمانده، اشک می‌ریخت. این حرکتی که به طور خودجوش در شهرهای مختلف کشور در حال انجام است، نشان‌دهنده این واقعیت است که سپاه بقیه‌الله از همین نسل تشکیل می‌شود و همین‌ها سربازان آینده هستند. این برنامه‌های فوق‌العاده، نظر خاص بقیه‌الله و اهل‌بیت (ع) را به ما جلب می‌کند و توجه آنان به ما، موجب سعادت و خوشبختی فردی و اجتماعی ما است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ها، گفت: من وظیفه دارم امروز از عموم ملت، مخصوصأ شما مردم غیور سرزمین خراسان، به دلیل بصیرت و مقاومتی که در جریان تحول اقتصادی دولت و هدفمندی یارانه‌ها از خود نشان دادید، تشکر کنم. شما واقعا بصیرت را کامل کردید و مقاومت را نشان دادید. این جریان تحول اقتصادی و هدفمند کردن یارانه‌ها، جریان ساده‌ای نبود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود برای چنین روزی، ۲ گروه خود را آماده کرده بودند. یک گروه دلالان بودند. افراد سودجویی که در چنین موقعیتی می‌خواهند از گرانی اجناس بهره‌برداری کنند و سود و درآمد به جیب بزنند و همین کار را هم انجام دادند.

علم‌الهدی اضافه کرد: دسته دوم، دشمنان خارجی ما بودند که فکر کردند در سال ۱۳۹۸ که مردم برای افزایش قیمت بنزین آن طور بهم ریختند، حالا که مسئله معیشت آنان مطرح است، می‌توانند آشوب بزرگی را به پا کنند. لذا برای توطئه‌افکنی مقدمه‌چینی کرده بودند تا بتوانند یک هیجان عمومی و آشوب به وجود آورند و نظام و کشور را دچار مشکل کنند، اما شما مردم با بصیرت و مقاومتی که از خود نشان دادید و با اعتمادی که به مسئولین خدمتگذار این نظام داشتید، این توطئه را نقش بر آب کردید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تاکنون هیچ حرکتی بر خلاف منافع نظام از مردم خراسان سر نزده است، خاطرنشان کرد: دشمن همیشه در کمین ماست و در هر مسئله و جریانی به دنبال فرصت می‌گردد دشمنی خود را اجرا کند و عمده دشمنی دشمن هم در این است که ما را از راهمان برگرداند. روزی امام خمینی (ره) فرمودند آمریکا نه دخالت نظامی می‌کند و نه می‌تواند حصر اقتصادی کند. آن روز ایشان این مطلب را گفتند، الآن خود دولت‌مردان آمریکا و اعضای کنگره اعلام کرده‌اند آمریکا در تحریم اقتصادی ایران شکست خورده است.

وی ابراز داشت: دشمن سه کار می‌خواهد انجام دهد. اول می‌خواهد ما را سرکوب کند که نمی‌تواند، چون قدرت و توان آن را دارد و به نفعش هم است. دوم می‌خواهد جاسوس‌تراشی کند. تا به الان هم هر فعالیتی که دشمنان در عرصه‌های نفوذی و جاسوسی داشته‌اند، شکست خوردند. سومین کاری که دشمن می‌خواهد انجام دهد، نفوذ راهبردی است یعنی شرایطی را در زندگی ما به وجود بیاورد که بتواند بهره‌برداری کند.

علم‌الهدی با بیان اینکه دشمن از نفوذ راهبردی سه هدف را دنبال می‌کند، ابراز داشت: اول می‌خواهد اسلام ناب یعنی ولایت و در شعاع آن ولایت فقیه را از ما بگیرند، این نخستین هدف نفوذ راهبردی است. دوم اینکه به دنبال آن است تا ساختار این نظام را تغییر دهد، یعنی نظام ما را مشابه نظام‌های لیبرال آمریکایی و انگلیسی کند. سومین هدف دشمن از نفوذ راهبردی، این است که نگذارد نظام به نتیجه برسد و نظام را ناکارآمد نشان دهد. دشمن می‌خواهد این سه کار را با نفوذ راهبردی انجام دهد. نفوذ راهبردی چیست؟ این است که مردم را به جان هم بیندازد و در خود مشکل به وجود بیاورد و فضای جامعه را به سمت یاس و ناامیدی بکشاند.‌

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بی‌حجابی یک مسئله سیاسی نیست، گفت: این نفود راهبردی دشمن است، یعنی بی‌حجابی وسیله است که اگر کشور و جامعه ما توسعه پیدا کرد، سفره دین از زیر پای نسل جوان ما کشیده می‌شود. این ساده نیست که یک دختر خانمی روسری‌ را از سر بردارد و در مقابل اعتراض افراد، سیلی بزند و فحش بدهد، این قضیه یک درگیری اجتماعی ساده نیست، بلکه نفوذ راهبردی دشمن است. نباید در مقابل این قضیه بی‌تفاوت بود.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اهمیت انجام امر به معروف، یادآور شد: بر همه واجب است در برابر این دشمنی با خدا و تجاهر به فسق بایستند. دولت و دستگاه‌های نظام باید فعالیت کنند و جلوی براندازی اسلام به وسیله دشمن را بگیرند و مردم هم نباید بی‌تفاوت باشند، همه امکانات حکومتی و نظام باید در این خط به فعالیت بیفتد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار