نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

مسئولان با گران‌فروشی و احتکار مبارزه کنند

آیت‌االله «علم‌الهدی» گفت: امیدواریم خداوند متعال به اقتدار مسئولان ما این برکت را عنایت کند که بتوانند با کمال قدرت با بلای خانمان برانداز احتکار و گران‌فروشی مبارزه کنند.
کد خبر: ۵۲۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸ - 27May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته در حرم امام رضا (ع)، با اشاره به حضور مردم در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در میدان شهدای مشهد، اظهار داشت: از حضور پربرکت و عاشقانه شما در عزاداری و راهپیمایی امروز از میدان شهدا تا حرم مطهر که با چشم گریان عزادار برای عرض تسلیت خدمت امام هشتم، این شعائر عاشقانه را برپا داشتید، قابل تقدیر است.

وی افزود: این‌که برق اشک خود را در این مسیر به امام رضا (ع) در مظلومیت جد غریب و بزرگوارشان امام صادق (ع) نشان دادید، غربت امروز ایشان در بقیع را با این پیاده‌روی، اشک و ناله و با این سینه‌زدن و نوحه‌سرایی جبران کردید و قلب نازنین حضرت از این اقامه عزای شما خشنود شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با انتقاد از برخی تجار و کسبه که کالای خود را با سودهای فراوان به فروش می‌رسانند، گفت: شما هم شیعه امام صادق (ع) هستید، آن حضرت می‌فرمایند «صددرصد سود بردن، بی‌انصافی و حرام است»، این که پولی با بی‌انصافی به‌دست بیاوری حرام است، کاسب و تاجر، جنسی را که تو الان داری به مردم با نرخ اعلام شده می‌دهی، این جنس را با نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کردی و الان با نرخ جدید می‌دهی، در مکتب امام صادق (ع) این پول نجس است که تو می‌گیری.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مشکل امروز این است که در بازار و در نرخ اجناس آدم‌هایی که خود را به امام صادق (ع) نسبت می‌دهند، برخلاف امام صادق (ع) عمل می‌کنند؛ دولت آمد دست به یک حرکت اصلاحی بزند، یارانه‌ای که در جیب چهار هزار و ۱۲۰ نفر بود را در جیب ۷۲ میلیون نفر ریخت، کم کاری نیست، خواست این کار را انجام بدهد، نرخ جنس بالا می‌رود، حالا جنسی را که ارزان خریدی را نگه‌داری گران بفروشی، حتی احتکار کنی که گران‌تر بشود؟ گرانی ایجاد کردن در کشور از هر جنایتی بدتر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مسئله گرانی واقعأ بی‌تاب‌کننده است، اینطور نیست فکر کنید آسان است و آسان بر مردم تمام می‌شود. براساس حدیثی از امام صادق (ع) گرانی کالا سه پیامد به‌همراه خواهد داشت که شامل بدخلاقی، از بین رفتن امانت‌داری و ضجر مسلمان می‌شود.

علم‌الهدی در تبیین معنای «ضجر»، گفت: ضجر عبارت است از ناراحتی و پریشانی که چند خاصیت دارد، اولأ افسردگی و دل‌مردگی ایجاد می‌کند، بی‌حوصلگی ایجاد می‌کند، رنج سخت برای انسان به بار می‌آورد، تمام نشاط زندگی آدم از دست می‌رود و دلگیر می‌شود، این نتیجه گرانی است.

وی تأکید کرد: کسانی که می‌توانند در این عرصه نقش داشته باشند، بیایید در این روز از امام صادق (ع) پیروی کنند و آموزه و توجه آن حضرت را در سیره معیشتی جامعه به کار ببرند؛ مسئولان بیایند با همه قدرت مقابل گران فروش و محتکر بایستند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: طبق فرمایش نبی مکرم اسلام (ص) احتکارچی ملعون است، شما ملعون را به چه کسی می‌گویید؟ می‌گویید «لعن الله آل زیاد و آل مروان»، شمر، عمر سعد، آل زیاد و آل مروان را ملعون می‌گویید، پیامبر (ص) فرمودند محتکر مثل شمر و آل مروان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی، متذکر شد: مردم خون بدهند، جان بدهند و عزیز بدهند، بعد از قریب به ۳۰ سال، استخوان‌های نوجوان ۱۶ ساله را برای پدر و مادرش بیاوردند، این پدر و مادر در داغ عزیز خود بسوزند، تا الان سوختند و بعد از این هم بسوزند، تا الان می‌گفتند مفقودالاثر است، حالا باید با استخوان‌های خرد شده‌اش روبرو بشوند، اشک بریزند و تو آدم نابکار دزد ناپاک بیایی با احتکار خون مردم را بمکی، برای این نظام فرزند خود را بدهند، بعد از بیست و چند سال استخوان‌هایش را تحویل بگیرند و شما برای سود خودتان خون این مردم را با احتکار بمکید؟ جنایت از این بالاتر است؟

خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال به اقتدار مسئولان ما این برکت را عنایت کند که بتوانند با کمال قدرت جلوی این بی‌انصافی‌ها را بگیرند و بتواند با بلای خانمان برانداز احتکار و گران‌فروشی مبارزه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار