سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران:

توزیع کاغذ دولتی بین ناشران به‌زودی آغاز می‌شود

رمضانی گفت: دولت تلاش دارد تا چالش‌ها و مشکلات کاغذ را برای ناشران مرتفع کند در آنی راستا اولین جلسه ستاد تعیین کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از پایان سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ - 21May 2022

توزیع کاغذ دولتی بین ناشران به‌زودی آغاز می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی رمضانی» سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در گفت‌وگویی پیرامون ارائه کاغذ برای ناشران، اظهار داشت: محموله ۱۲۰ تونی کاغذ توقیف شده که در مسیر پایتخت بود اکنون به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقال داده شده است و تحویل آن به ناشران در زمانی نزدیک انجام خواهد شد.

وی در همین راستا ادامه داد: اولین جلسه ستاد تعیین کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از پایان سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود و طی آن میزان و شرایط ارائه کاغذ به ناشران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در این زمینه تصمیمات نهایی اتخاذ خواهد شد تا در سریع‌ترین فرصت کاغذ را به ناشران انتقال دهیم.

رمضانی پیرامون سیاست‌های دولت ابراز کرد: دولت تلاش دارد تا چالش‌ها و مشکلات کاغذ ناشران را مرتفع کند و در این راستا معتقد است که تولید کتاب و اندیشه می‌تواند جامعه را در راستای رسیدن به رشد و تعالی هدایت کند این امر در آینده فرهنگی کشور نیز تأثیرگذار خواهد بود لذا تولید کتاب و در اختیار قرار دادن آن به علاقمندان و مخاطبان کاری مهم و ارزشمند است.

سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیرامون کاهش قیمت کاغذ خاطرنشان کرد: کاهش قیمت کاغذ از جمله اولویت‌های مسئولان حوزه فرهنگ محسوب می‌شود این امر در راستای ایجاد امکانات و فراهم کردن شرایط مناسب برای کاهش قیمت پشت جلد کتاب است.

وی اظهار کرد: تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است تا مردم بتوانند راحت‌تر به کاغذ و در پی آن کتاب به عنوان کالای فرهنگی ارزشمند دست یابند لذا تلاش داریم به هر شکلی که شده یارانه به مخاطبان تامین شود تا سرانه مطالعه افزایش یابد.

وی پیرامون وارد شدن کاغذ به بورس بیان کرد: هنوز نظرات متعددی در مورد وارد کردن کاغذ به بورس وجود دارد برخی مخالف ورود کاغذ به بورس هستند لذا برای این منظور اقدام به جمع‌بندی خواهیم کرد.

یاسر احمدوند معاون فرهنگی ارشاد اظهار داشت: در نتیجه نظرات گروه‌های مختلف که فعال در عرصه کاغذ بوده و یا مصرف کننده هستند نیز مهم و مغتنم خواهد بودبدین ترتیب هنوز جمع بندی کاملی برای حضور کاغذ در بورس قطعی نشده است.

احمدوند اظهار کرد: ما معتقدیم ورود کاغذ به بورس از بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهد کرد و این امر لازم و ضروری است، اما توجه به نظرات فعالان در عرصه کاغذ نیز قابل توجه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این میان برخی چاپخانه‌های کوچک هستند که از ورود کاغذ به بورس متضرر می‌شوند، ولی به هر حال برای پیشگیری از بسیاری از مشکلات کاغذ در بازار باید تدابیری اثر بخش در نظر گرفته شود، ما معتقدیم که ورود کاغذ در بورس مناسب و با اهمیت بوده و منافع جامعه را در بر دارد.

مدیر بخش اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران ضمن تشکر از وزارت بهداشت برای در اختیار قرار دادن بخش واکسیناسیون در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران ابراز کرد: خوشبختانه وجود بخش واکسیناسیون در نمایشگاه باعث شد مخاطبان زیادی بتوانند واکسن خود را دریافت کنند چراکه افراد بالای ۷۰ سال نیز از مخاطبان جدی نمایشگاه کتاب هستند همچنین کودکان زیر پنج سال نیز برای دریافت واکسن نیز جزو مراجعه‌کنندگان محسوب می‌شوند.

رمضانی پیرامون برخی تخلفات شکل گرفته از سوی ناشران تصریح کرد: مدیریت و بخش رسیدگی به تخلفات با قدرت تمام کار رسیدگی و رصد فعالیت ناشران را انجام می‌دهد که تعدادی از ناشران متخلف در این زمینه شناسایی و غرفه‌های آنان مطابق با قانون بسته و یا برای ساعاتی تعطیل شده است.

رمضانی به وجود برخی غرفه‌های خالی در نمایشگاه کتاب تهران اشاره و خاطرنشان کرد: تعدادی از ناشران در ابتدا و بر اساس رصد خود، میزان مشخصی از فضا را درخواست کردند، اما پس از استقبال فراوان خواهان فضای بیشتر شده اند لذا حداکثر بین ۵ تا ۸ متر به متراژ برخی از انتشاراتی‌ها که فضای بیشتری را درخواست کرده بودند ارائه شده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار