بازدید دانشجویان دافوس ارتش از سایت راداری شهدای سوباشی

تعدادی از دانشجویان دوره ۳۲ دانشگاه جنگ ارتش در قالب دوره محورشناسی در منطقه پدافند هوایی غرب (شهدای سوباشی) حضور پیدا کرده و از ظرفیت‌های این یگان بازدید کردند.
کد خبر: ۵۲۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ - 21May 2022

بازدید دانشجویان دافوس ارتش از منطقه پدافند هوایی غرببه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، تعدادی از دانشجویان دوره ۳۲ کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به‌منظور طی دوره آموزش شناسایی محیط داخلی جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های هم‌جوار تحت عنوان آموزش عملی محورشناسی با حضور در منطقه پدافند هوایی غرب کشور، از سایت‌های تابعه این یگان بازدید کردند.

امیر سرتیپ دوم «علی اسدی» فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب (شهدای سوباشی) در نشست توجیهی این بازدید ضمن اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: افتخار پدافند هوایی، استفاده از تجهیزات بومی و نیروی انسانی آموزش دیده در داخل کشور است و امروز در هر نقطه از کشور شاهد حضور سامانه‌های دفاعی بومی هستیم؛ این وابسته نبودن و خودکفایی باعث ترس دشمنان است.

فرمانده منطقه پدافندهوایی غرب افزود: سایت راداری شهدای سوباشی در منطقه پدافند هوایی غرب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سایت‌های راداری کشور در زنجیره عظیم پدافند هوایی (رادار‌های پیش اخطار، رادار‌های کنترل آتش، سامانه‌های موشکی زمین به هوا، شبکه دیده بانی، توپ‌های ضدهوایی و ...) نقش ویژه و موثری در مقابله با تهاجمات هوایی رژیم بعث در زمان جنگ تحمیلی ایفا کرد.

امیر اسدی اظهار داشت: امروز پدافند هوایی ارتش، پدافندی در تراز جمهوری اسلامی ایران است و در جهان حرف برای گفتن دارد. پدافند هوایی می‌تواند ادعا کند که در جنوب غرب آسیا از صیانت هوایی به سیادت هوایی رسیده و با تجهیزات و مغزافزار‌های به‌روز خود که در لبه فناوری‌های جهانی و بومی است، در بالاترین آمادگی و توان دفاعی قرار دارد. پدافند هوایی از تجهیزات محورترین نیرو‌هاست که همگی حاصل تولید دانشمندان داخل کشور هستند؛ البته راه نرفته بسیار دارد، اما با رصد شبانه‌روزی تهدیدات، همواره در به‌روزرسانی و بلکه پیشی گرفتن از تهدیدات نوین تلاش می‌کند.

وی با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین گفت: جنگی که دشمن به راه انداخته، جنگ شناختی است. اگر ما آگاهی و بصیرت نداشته باشیم در جنگ شناختی دشمن شکست می‌خوریم و این کسب بصیرت از طریق تبیین به وجود می‌آید؛ چون دشمن در جنگ شناختی با ابزار رسانه تمرکز بر تحریف حقایق و واقعیت‌ها دارد؛ لذا در جهاد تبیین برای مقابله با دشمن آحاد جامعه وظیفه دارند هر کجا که حقایق و وقایع وارونه جلوه داده شد، جهادگونه وارد عمل شوند.

فرمانده منطقه پدافندهوایی غرب در پایان گفت: جهاد تبیین، مقابله با تحریف و همچنین حیله و نیرنگ نظام سلطه است و اقشار مختلف مردم باید در این جهاد حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار