فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان خبر داد؛

اجرای یک‌هزار و 478 برنامه ویژه ایام سوم خرداد در گلستان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان گفت: امسال با همت همه مسئولان استان، یک‌هزار و 478 برنامه در راستای گرامیداشت حماسه سوم خرداد در استان گلستان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸ - 21May 2022

اجرای یک‌هزار و 478 برنامه در گلستان در ایام گرامیداشت سوم خردادبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از گرگان، نشست خبری گرامیداشت حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر، امروز با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان و اصحاب رسانه استان در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان برگزار شد.

در این نشست سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان، ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، منافع آمریکا از بین رفت و دشمن درصدد این بود که این منافع را برگرداند.

وی افزود: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن توطئه و غائله هایی را در سطح کشور راه انداختند تا از همان ابتدا نطفه انقلاب را از بین ببرند تا رشد نکند. لذا پس از ناکامی در این جبهه، جنگ تحمیلی را از طذیق صدام علیه ایران آغاز کردند.

سرهنگ کاظمی گفت: آنچه در خرمشهر در سال 61 اتفاق افتاد امروز درس بزرگی برای ماست و مهمترین درسی که می توان از فتح خرمشهر گرفت توکل و اعتماد به خداوند، توسل به ائمه اطهار، اتحاد و یکپارچگی نیروهای مسلح، پشتیبانی مردم از انقلاب و ایستادگی مسئولین بود.

سرهنگ کاظمی گفت: در کنار شعار مقام معظم رهبری در سال 1401، شعار امسال در مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت، ما مقاوم هستیم است و برنامه های امسال نیز در راستای تبیین این شعار خواهد بود.

وی به اهمیت بزرگداشت روز دزفول نیز اشاره کرد و بیان داشت: در این ایام، روز دزفول در چهارم خرداد نیز جزو مناسبت های دفاع مقدس است که باید به آن پرداخته شود زیرا مردم دزفول زیر موشک باران شدید دشمن هیچ گاه شهر را ترک نکردند و حتی نماز جمعه در این شهر تعطیل نشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان به تشریح برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در استان پرداخت و گفت: امسال با همت همه مسئولان استان، یک‌هزار و 478 برنامه در استان گلستان اجرا خواهد شد که شامل 40 برنامه شاخص است که مهمترین آنها صبحگاه مشترک یگان های نیروهای مسلح استان، نواختن زنگ مقاومت ایثار و پیروزی، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری مراسم خاطره گویی با حضور یادگاران دفاع مقدس، دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، عطر افشانی گلزار شهدا، اجرای برنامه های ورزشی، برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری مسابقه فرهنگی وصیت نامه شهدا، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و رونمایی از کتاب دفاع مقدس خواهد بود.

در ادامه «ابوالفضل اعتراف» مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس به تشریح دستورالعمل برگزاری جشنواره هنری فانوس در مرحله استانی پرداخت.

در پایان این نشست، از خبرنگاران و عکاسان استان که در حوزه انتشار اخبار دفاع مقدس فعالیت دارند، تجلیل شد.

اجرای 1478 برنامه در گلستان در ایام گرامیداشت سوم خرداد

اجرای 1478 برنامه در گلستان در ایام گرامیداشت سوم خرداد

اجرای 1478 برنامه در گلستان در ایام گرامیداشت سوم خرداد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار