سخنگوی سپاه پاسداران:

حضور روحانیت همواره امیدآفرین و الهام بخش بوده است

سردار شریف گفت: حضور روحانیت در همه عرصه‌ها از انقلاب تا دفاع مقدس و خدمت رسانی در بحران‌ها، همواره امیدآفرین و الهام بخش بوده است.
کد خبر: ۵۲۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱ - 21May 2022

حضور روحانیت همواره امیدآفرین و الهام بخش بوده استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «رمضان شریف» سخنگوی سپاه و رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی در نشست خبری در سالن جلسات مدرسه علمیه معصومیه، اظهار داشت: تفاوت زیادی است بین مردمی که کشورشان را واگذار نموده و ملتی که برای دفاع از میهن خود تلاش می‌کنند و این تفاوت نقطه عطفی میان ملت هاست.

وی ادامه داد: در زمان جنگ رزمندگان ما از ۸۳ کشور دنیا غنائمی به دست آوردند که این نشان از دفاع ایران در برابر جهان بود و این افتخار ایران و برای ملت ما الهام بخش است و در دنیا نیز دفاع مقدس به عنوان سکوی پرش ایران در موضوعات مختلف به ویژه موضوعات دفاعی و امنینی شناخته می‌شود.

سردار شریف افزود: با توجه به خرابی‌های به بار آمده از جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دفاع مقدس شرایطی را برای سازندگی کشور به وجود آورد، ولی همچنان نگرانی برای حفظ و ترویج فرهنگ و ارزش‌ها وجود داشت چرا که وقتی توجه به سمت سازندگی جذب می‌شود ممکن است از میزان تمرکز بر فرهنگ و ارزش‌ها کاسته شود.

سخنگوی سپاه خاطر نشان کرد: در همین راستا برگزاری یادواره و کنگره شهدا موضوع و جریان بسیار مهمی است که پس از دفاع مقدس در کشور با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ بسیج و شهادت شکل گرفت و همین جریان بود که جلوی دشمن را در رسیدن به اهداف ضد فرهنگی خود گرفت.

سردار شریف ادامه داد:راهیان نور جریان دیگری در انتقال فرهنگ دفاع مقدس است که از طریق یادمان‌ها و بازگویی خاطره‌ها و روایت‌ها موجب تبیین و ترویج این عرصه بسیار مهم شده و می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تولید آثار فاخر سینمایی دفاع مقدس نیز از دیگر موضوعات مهمی بود که در تبیین دفاع مقدس و تبدیل رویداد‌ها به تولیدات ماندگار نقش داشت که بایستی مستمر باشد.

سخنگوی سپاه در ادامه با اشاره به کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا ر سراسر کشور گفت: پس از دفاع مقدس با هدف تکریم شهدا در اکثر شهرستان‌ها و روستا‌های کشور که شهید داشتند و برای همه اقشار حاضر در دفاع مقدس کنگره ها، مراسم‌ها و یادواره‌های مستقلی برگزار شده است.

وی افزود:در خصوص شهدای روحانیت در همه استان‌های کشور کنگره‌هایی برگزار شده و استان مازندران در برگزاری یادواره‌های شهدا‌ی کشور از نظر کمی و کیفی عملکرد خوبی را داشته است.

سردار شریف تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور در موضوع کنگره شهدای روحانیت با تدبیر نماینده، ولی فقیه در سپاه، کنگره شهدای روحانیت کم هزینه‌ترین مراسمی است که در این عرصه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همه دستاورد‌های امروز محصول اندیشه و حرکت امام خمینی (ره) و روحانیتی است که به دنبال این جریان در حرکت بودند.

رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی کنگره ملی شهدای روحانی افزود: یکی از دلایل هجمه دشمن علیه روحانیت ناشی از عملکرد قاطع خط شکنانه جهادی و انقلابی روحانیت است و دلیلش صربه‌ای است که دشمن از حصور در میدان انقلابی و روحانیت خورده است.

وی با توجه به طرح تحول اقتصادی دولت گفت: رویکرد سپاه و بسیج صادقانه همواره کمک به مردم در حوزه‌های مختلف به ویژه معیشتی بوده و شبکه سپاه و بسیج در خدمت مردم خواهد بود همانطور که در دفاع مقدس نیز مردم یار بوده اند.

سردار شریف گفت: پیام کنگره شهدای روحانیت این است که روحانیت در همه حوادث کشور از انقلاب و دفاع مقدس تا سیل و زلزله و کرونا پیشگام و پیش قدم و حضور روحانیت همواره امیدآفرین و الهام بخش بوده است.

وی تاکید کرد: ضد انقلاب و منافقین بی وقفه در حال تولید محتوا و هجمه علیه نظام انقلاب و رهبری هستند و با اینکه تاثیرگزار و ماندگار نیستند، اما دست از دشمنی بر نمیدارند.

سخنگوی سپاه ادامه داد: اگر بتوانیم نقش و چهره روحانیت را برجسته کنیم و به نسل جدید نشان دهیم، مسئولیت رسانه‌ای و رسالت خبری خود را به خوبی انجام داده ایم.

وی تاکید کرد: جایگاه قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی دلیل اصلی برگزاری کنگره شهدای روحانی در قم است و کنگره روز چهارشنبه چهارم خرداد با پیام رهبر انقلاب اسلامی و سخنرانی رئیس جمهور و حضور مسولان کشوری و خانواده‌های معظم شهدا در مصلای قدس قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار