رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

وظیفه امروز روحانیت جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام آقاجان‌پور وظیفه امروز روحانیت را جهاد تبیین دانست و گفت: دشمن با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای دروغ‌پراکنی می‌کند که لازم است در این مسیر روشنگری کنیم.
کد خبر: ۵۲۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ - 22May 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سیدضیاءالدین آقاجان‌پور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در محفل شعر «۴۰۰۰ شهید روحانی» با بیان‌ اینکه  امروز جمع‌ شده‌ایم تا از عزیزان و بزرگوران عالم و فرهیختگانی یاد کنیم که نقش خود را به‌خوبی ایفا کردند و تا پای جان در راه دین ایستادند، اظهار داشت: نقش عالمان همان نقش پیامبران الهی است.

وی بصیرت، آگاهی دادن و نقش هدایت و دستگیری معنوی را از نقش‌های اصلی پیامبران الهی دانست و تصریح کرد: پیامبران برای ایفای نقش‌شان ویژگی مردمی بودن و پافشاری نسبت به هدایت مردم را داشتند و از غم و رنج مردم غصه‌دار می‌شدند. جهل و نادانی مردم و سوءاستفاده کردن مستکبران از آن‌ها همواره بزرگترین غمی بوده است که پیامبران را مورد رنجش قرار می‌داد.

حدادعادل: حربه دشمن ضربه به روحانیت است/ آقاجان‌پور: وظیفه روحانیت جهاد تبیین است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان‌ اینکه دشمنان پیامبران در طول تاریخ مخالفان علم و آگهی و بصیرت و روشنگری بوده‌اند، گفت: مستکبرین همواره دشمن علم و روشنگری بوده‌اند و این مسیر نورانی را در مقابله با منافع خود می‌دانستند لذا روحانیت همان نقش را ایفا می‌کند و در تاریخ معاصر عالمان و فرهیختگان به‌خوبی از عهده‌ی این نقش برآمده‌اند.

آقاجان‌پور تصریح کرد: بزرگان و مراجع برای اینکه از دین، قرآن و اسلام بگویند تا پای جان ایستادند و اگر نقش عالمان دینی نبود انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد که پیشگام این حرکت حضرت امام خمینی (ره) بودند که پرچم مبارزه با حکومت شاهنشاهی را برافراشت و در مدرسه فیضیه با وجود حمله دژخیمان و به شهادت رساندن تعداد زیادی از طلاب، اما ایشان هرگز دست از مبارزه برنداشتند.

وی با بیان اینکه در طول دوران مبارزات انقلابی افراد زیادی همچون آیت‌الله سعیدی در زندان شکنجه و به شهادت رسید، گفت: امام خمینی با وجود شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی (ره) هیچ‌گاه در راه مبارزات کوتاه نیامد و با پرچمداری روحانیت مردم به‌میدان آمدند. روحانیت علاوه بر ورود به سنگر علم و آگاهی، خود اهل عمل بودند که با نثار خون خود از حاکمیت اسلامی دفاع کردند که ما امروز میراث‌دار این فرهنگ بزرگ هستیم و باید در صحنه باشیم و از فرمان جهادی امام خامنه‌ای یعنی جهاد تبیین، سخن بگوییم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع وظیفه امروز روحانیت را جهاد تبیین دانست و تاکید کرد: دشمن با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای دروغ‌پراکنی می‌کند که لازم است در این مسیر روشنگری کنیم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار