استاندار ایلام خبر داد؛

بازگشایی مرز هلاله شمالی با هدف اشتغال‌زایی

«بهرام‌نیا» گفت: صادرات از مرز هلاله شمالی به عراق و بازگشایی این مرز در بحث اشتغال، تولید و تثبیت پنج هزار نفر جمعیت مرزی استان بسیار مهم و اثرگذار است.
کد خبر: ۵۲۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ - 21May 2022

بازگشایی هلاله شمالی با هدف اشتغال‌زاییبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام در بازدید از بازارچه هلاله شمالی اظهار داشت: هدف اصلی راه‌اندازی این بازارچه را اشتغال زایی و کمک به بازگشایی هلاله شمالی با هدف اشتغال‌زایی معیشت مردم استان اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: صادرات از مرز هلاله شمالی به عراق و بازگشایی این مرز در بحث اشتغال، تولید و تثبیت پنج هزار نفر جمعیت مرزی استان بسیار مهم و اثر گذار است.

وی عنوان کرد: با توجه قرارداد‌هایی که بین تجار ایرانی و عراقی منعقد شده است ان‌شاءالله بعد از ایجاد زیرساخت‌ها ،صادرات و مراودات تجاری نیز از سر گرفته می‌شود.

بهرام نیا با اشاره به زیرساخت‌های مرز هلاله شمالی و اقدامات انجام شده در این راستا، گفت: تعدادی کانکس در محل بازارچه مستقر شده، برق به صورت ژنراتور تامین شده، آب بصورت تانکر سیار فا فراهم است و فیبر نوری نیز در دست اقدام بوده و جاده‌ای هم به طول دو و نیم کیلومتر احداث شده و محل بازارچه هلاله شمالی نیز زیر سازی و تسطیح شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: باید در طول ۴۳۰ کلیومتر مرز مشترک استان ،ده‌ها معبر و بازارچه مرزی این چنینی برای توسعه صادرات و دیگر مراودات تجاری ایجاد کنیم که در وهله نخست، اولویت اصلی ما سه مرز هلاله شمالی، چنگوله و چیلات است.

وی از همه مدیرانی که به صورت جهادی در بحث ایجاد زیرساخت‌های مرز هلاله شمالی وارد عمل شدند، قدردانی کرد و گفت: امروز تنها بازارچه‌ای که در استان فعال شده بازارچه هلاله شمالی است و تلاش داریم مرز چیلات وچنگوله را نیز بازگشایی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها