فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس همدان:

عملیات «بیت‌المقدس» استراتژی فکری دشمن را درهم شکست

سردار «ظفری» گفت: استراتژی تهاجمی ارتش بعثی عراق، بعد از فتح خرمشهر استراتژی دفاعی شد و این عملیات استراتژی فکری دشمن را تغییر داد.
کد خبر: ۵۲۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ - 22May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالروز فتح خرمشهر، اظهار داشت: حزب بعث زمانی که می‌خواست طراحی عملیات علیه ایران انجام دهد، برداشتش این بود که ایران یک مملکت بهم ریخته است و کسی وجود ندارد که در مقابل ارتش آن بایستد و با استراتژی تهاجمی به ایران حمله کرد.

وی با بیان اینکه تصرف ایران به خیال ارتش بعث عراق، یک تفریح نظامی بود، گفت: تا زمان عملیات «الی بیت‌المقدس» این تصور برای ارتش عراق وجود داشت؛ اما پس از فتح خرمشهر استراتژی بین ارتش عراق و ایران تغییر کرد.

سردار ظفری افزود: استراتژی تهاجمی ارتش بعث عراق، بعد از فتح خرمشهر به استراتژی دفاعی تبدیل شد و بعد از آن عملیات دشمن اگر تهاجمی هم داشته، به طور کامل نبوده و در قالب دفاع متحرک عملیات‌ها را انجام داده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان همدان سه عملیات «والفجر هشت»، «کربلای ۵» و «الی بیت‌المقدس» را تغییردهنده سرنوشت جنگ تحمیلی دانست و گفت: این عملیات‌ها تغییر استراتژی در روند فکری دشمن ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما این است که همه جامعه زیر چتر انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) قرار گیرد، افزود: بعضی کار‌های فرهنگی همچون در زمینه اقامه نماز باید مورد توجه قرار گیرد؛ اما در اجرای و کیفیت نحوه اجرای برنامه‌ها باید تغییراتی ایجاد شود و وقتی می‌گوییم یادواره شهدا، این برنامه‌ها نباید تنها مختص خودمان باشد؛ بلکه هر پیشکسوتی به همراه تعدادی افراد جدید در این یادواره حضور پیدا کند.

سردار ظفری افزود: همایش «نهضت ترجمه» در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص «جهاد تبیین» برگزار شد و باید به فکر تغییر در نحوه کیفیت اجرای برنامه‌های فرهنگی باشیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی و طلبه، گفت: این کنگره اقدامی مناسب جهت معرفی ۴ هزار شهید روحانی است که تاکنون چندان به آن پرداخته نشده بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به تألیف ۱۰۰ کتاب حوزه ادبیات پایداری در سطح استان همدان، گفت: در این خصوص یک جغرافیای استانی داریم و تمامی شهرستان‌ها در زمینه ترویج ایثار و شهادت فعال هستند و تعدادی از این کتب توسط نویسندگان شهرستانی تالیف شده است.

در حاشیه این نشست از پوستر چهلمین سالروز فتح خرمشهر رونمایی شد.

عملیات «الی بیت المقدس» استراتژی فکری دشمن را درهم شکست

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها