نماینده مردم در مجلس:

سازمان ملل نگران گسترش حربه تحریم در سطح بین‌المللی است

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی معتقد است تلاش ستاد حقوق بشر برای اثبات حقانیت جمهوری اسلامی و احقاق حقوق ملتمان که در نتیجه تحریم‌ها تضییع شده است، با پیگیری‌های مستمر می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.
کد خبر: ۵۲۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸ - 22May 2022

سازمان ملل نگران گسترش حربه تحریم در سطح بین‌المللی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید محمدرضا میرتاج‌الدینی» نایب رئیس فراکسیون نیرو‌های انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به بیانیه گزارشگر ویژه سازمان ملل که برای بررسی آثار منفی تحریم‌های یکجانبه، ۱۲ روز در ایران به سر می‌برد، اظهار داشت: این بیانیه که تحریم‌های یکجانبه را تهدیدی جدی برای حقوق بشر و کرامت انسانی دانسته است، محکم‌ترین بیانیه از سوی سازمان ملل علیه ظلم آمریکا بوده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تحریم‌ها علیه ایران را نقض فاحش حقوق بشر دانست و افزود: گزارشگر ویژه سازمان ملل توانست در مدت این سفر بدون هیچگونه دخالتی از سوی دولت و به صورت کاملا آزادانه تمام تأثیرات ناشی از تحریم‌ها را بررسی کند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی زمانی که تحت فشار شدیدترین تحریم‌ها قرار داشت، همچنان حمایت‌های انسان دوستانه خود نسبت به مهاجران به ویژه همسایگان افغانستانی را داشته و پذیرای آن‌ها بوده است که اگر این اتفاق نمی‌افتاد، حرکت سیل مهاجران به سمت اروپا، مشکلات بیشماری را برای آن‌ها ایجاد می‌کرد از این رو لازم است سازمان ملل به صورت جدی در این خصوص چاره اندیشی کند.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی ضمن تشکر از ستاد حقوق بشر برای برنامه ریزی این سفر و تهیه گزارش از سوی سازمان ملل، تصریح کرد: بیانیه نهایی گزارشگر ویژه نشان داد پیگیری‌های مستمر دستگاه‌های حقوقی کشورمان درباره احقاق حقوق و تلاش برای کاهش تحریم‌ها از مراجع بین المللی، می‌تواند نتیجه بخش باشد.

نایب رئیس فراکسیون نیرو‌های انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در پایان درباره موضع گیری محکم النا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی یکی از نمونه‌هایی است که مورد ظلم استکبار جهانی قرار گرفته است و اکنون که آن‌ها از نزدیک شاهد نتایج و تبعات آن بوده اند نسبت به گسترش و همه گیری این نوع از فشار‌ها نگران شده اند لذا درصدد جلوگیری از ادامه آن هستند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار