استاندارد‌های دوگانه اروپا در قبال مهاجران

ورود پناهجویان اوکراینی به اروپا در ماه‌ای اخیر استاندارد‌های دوگانه اتحادیه اروپا را در قبال مهاجران برملا کرد.
کد خبر: ۵۲۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱ - 22May 2022

استاندارد‌های دوگانه اروپا در قبال مهاجران

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فرانچسکو روکا»، رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت‌های هلال احمر، از رویکرد اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان و مهاجران انتقاد کرد.

این مقام اروپایی تاکید کرد که اتحادیه اروپا از استاندارد‌های دوگانه در قبال پناهجویان پیروی کرده است.

به گفته «روکا»، افرادی که از کشور‌های آفریقایی یا خاورمیانه به اروپا می‌آیند مانند اوکراینی‌ها مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.

وی معتقد نیست که «هیچ تفاوتی» بین فردی که از منطقه «دونباس» در شرق اوکراین فرار می‌کند و به عنوان مثال، فردی که از نیجریه می‌آید، وجود ندارد.

«روکا»، تاکید کرد این اختلاف نشان می‌دهد که چگونه اتحادیه اروپا رویکرد‌های متفاوتی در قبال مهاجرت دارد.

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت‌های هلال احمر در بیش از ۱۹۲ کشور فعالیت می‌کند و بر روی شبکه‌ای متشکل از ۱۵ میلیون داوطلب ساخته شده است.

رئیس این نهاد بین‌المللی می‌گوید «با کسانی که از خشونت فرار می‌کنند، کسانی که به دنبال حمایت هستند، باید به طور یکسان رفتار شود.»

برای کمک به افرادی که از خشونت فرار می‌کنند «یک ضرورت اخلاقی» وجود دارد و «واکنش سیاسی، عمومی و بشردوستانه به بحران اوکراین» نشان داد که وقتی انسانیت و کرامت در اولویت است، وقتی همبستگی جهانی وجود دارد، چه چیزی ممکن است.»

«روکا»، در بخش دیگری از اظهارات خود افزود «ما امیدوار بودیم که بحران اوکراین نقطه عطفی در سیاست‌های مهاجرتی اروپا باشد، اما متاسفانه اینطور نبود. قومیت و ملیت نباید عاملی تعیین کننده برای نجات زندگی باشد.»

به گفته وی، مقامات اروپایی در مورد تهدیدی که از دریای مدیترانه می‌آید، در حالی که چند هزار نفر در حال ورود به اروپا هستند، دروغ می‌گویند. با این وجود در چند روز میلیون‌ها نفر از اوکراینی‌ها را می‌پذیرند.»

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، لهستان از اواخر فوریه بیش از ۳.۳ میلیون پناهنده را از اوکراین پذیرفته است، بیش از ۹۰۰ هزار پناهجو به رومانی، ۶۰۵ هزار نفر به مجارستان، ۴۶۳ هزار نفر به مولداوی و ۴۲۱ هزار نفر نیز به اسلواکی رفته‌اند.

برخلاف این اعداد، مهاجران و پناهندگانی که از جا‌های دیگر سعی می‌کنند به اروپا بروند، هنوز در حال مرگ هستند، با سوء استفاده و تلاش برای دسترسی به خدمات ضروری مواجه هستند.

بیش از ۴۸ هزار مهاجر از سال ۲۰۱۴ در تلاش برای رسیدن به اروپا از طریق دریا، جان خود را از دست داده یا ناپدید شده‌اند، در حالی که گمان می‌رود تعداد نامعلومی در بیابان‌ها و سایر مسیر‌های زمینی جان خود را از دست داده یا ناپدید شده باشند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار