کتاب «نبرد انرژی» در مشهد رونمایی شد

در مراسمی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی از کتاب «نبرد انرژی» رونمایی شد.
کد خبر: ۵۲۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹ - 22May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آئین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «نبرد انرژی» با مشارکت انتشارات نوید فتح و با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «احسان خانه‌آباد» نویسنده اثر رضوی امروز در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات الی بیت‌المقدس، اظهار داشت: امروز از کتابی رونمایی می‌شود که اثر متفکری جوان است، جوانی با ایده‌های نو و با نگاهی جدید و قابل تحسین به بیانیه گام دوم انقلاب پرداخته و گامی موثر در مسیر ایجاد زیر شاخه‌های مناسب نبرد انرژی در عرصه بین‌الملل برداشته است.

وی با اشاره به اینکه روی دیگر دانایی، توانایی است، تصریح کرد: برای رسیدن به قدرت، ابتدا باید دانایی و آگاهی لازم را به دست آورد. به عبارت دیگر ما باید زمینه درک و آگاهی بسیاری از مفاهیم، معارف و مطالبی که نسل جوان در مواجهه با جهان امروز به آن احتیاج دارد را فراهم سازیم.

این مسئول گفت: توجه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به منابع مکتوب نیز در راستای افزایش این درک، آگاهی و قدرت تجزیه و تحلیل در نسل آینده‌ساز و تأثیرگذار کشور است.

سبزیان در پایان اظهار امیدواری کرد: این قبیل برنامه‌ها سرآغازی باشد برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره فرمودند این امر مأموریتی برای نسل دوم انقلاب اسلامی است.

در ادامه خانه‌آباد، نویسنده کتاب نبرد انرژی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای به دلایلی نامگذاری این کتاب اشاره کرد، گفت: نام کتاب برگرفته از اقدامات آمریکا برای تسلط به جهان به‌واسطه دستیابی به انرژی اتمی است. در واقع آمریکا به واسطه حاکمیتی که بر منابع انرژی فسیلی و دسترسی آسان به آن دارد سعی دارد تا سایر کشورها را در این حوزه جزء بازماندگان قرار دهد.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام سبزیان با اهدای لوح تقدیر از این اقدام شایسته احسان خانه‌آباد قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار