فتح خرمشهر؛ فتح خون/ سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح:

باید به عمق دفاع مقدس توجه ویژه‌ای شود/ مردم خرمشهر و آبادان مظلومانه جنگیدند و به شهادت رسیدند

سردار شکارچی با بیان اینکه مردم خرمشهر و آبادان مظلومانه جنگیدند و به شهادت رسیدند، گفت: در دفاع مقدس، ما با حداقل امکانات در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح بعثی ایستادیم و توانستیم پیروز شویم.
کد خبر: ۵۲۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳ - 23May 2022

باید به عمق دفاع مقدس توجه ویژه‌ای شود/ مردم خرمشهر و آبادان مظلومانه جنگیدند و به شهادت رسیدند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر که در ستاد فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار شد، با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و پیروزی عملیات بیت‌المقدس، اظهار داشت: باید به عمق دفاع مقدس و رخداد‌های دفاع مقدس پرداخته و توجه ویژه‌ای به آن شود.  

وی در ادامه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا ما را درگیر شرارت‌های مختلف در کردستان، آذربایجان غربی، خوزستان، مازندران و... کرد؛ دشمنان به دنبال این بودند که نظامی بر پایه انقلاب اسلامی تشکیل نشود.

سردار شکارچی با بیان اینکه سناریوی توطئه دشمن با استفاده از منافقین جواب نداد و با شکست روبه‌رو شد، افزود: جنگ تحمیلی با حمایت ۳۰ کشور از صدام شروع شد؛ اما علی‌رغم برخودار نبودن ایران از تجهیزات به‌روز و بر خلاف پیش‌بینی‌های رژیم بعثی عراق، سرانجام با راهبرد رهبری و ساماندهی مردم و ارتش، سپاه، ژاندارمری، شهربانی، کمیته انقلاب اسلامی و بسیج، پیشروی دشمن متوقف شد.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: دشمن در ابتدای جنگ توانست سوسنگرد، دهلاویه، مهران و... را تصرف و آبادان را محاصره ۲۷۰ درجه کند؛ بنی‌صدر که بی‌تدبیر بود و دست در دست نظام سلطه داشت، با اقدامات خود موجب شد مشکلات زیادی برای رزمندگان ایجاد شود و به همین دلیل، طی یک سال ابتدایی جنگ فقط عملیات ایذایی انجام می‌شد.

وی یادآور شد: ما با حداقل امکانات در مقابل رژیم بعثی عراق که حداکثر امکانات و حمایت‌ها را در اختیار داشت، توانستیم موفق شویم.

سردار شکارچی عنوان کرد: در زمان جنگ عکس‌های ماهواره‌ای در اختیار ارتش عراق قرار می‌گرفت و کل سازمان ملل از عراق حمایت می‌کرد.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح اظهار داشت: مردم خرمشهر و آبادان مظلومانه جنگیدند و به شهادت رسیدند و هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد که در پی حملات ارتش بعثی، کودکان پابرهنه بدون داشتن پدر و مادر فرار می‌کردند.

وی گفت: مزدوران بعثی خرمشهر، هویزه، بستان، مهران، دهلران و... را به ویرانه تبدیل کردند و به‌جای آن مین کاشتند؛ دشمن تا عمق ۱۰۰ کیلومتری ایران وارد شد، اما با گذشت یک سال و پس از اینکه بنی‌صدر خائن عزل شد، عملیات «فرمانده کل قوا» برگزار و مقدمه‌ای برای عملیات‌های بزرگی همچون فتح‌المبین، بیت المقدس و... شد.

سردار شکارچی با اشاره به حمایت بلوک شرق و غرب از رژیم بعصی عراق بیان کرد: کشور‌های حامی صدام علاوه بر کمک تسلیحاتی، حتی نیروی انسانی هم در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: ما با وجود تمام کاستی‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس، با روحیه‌ای که در رزمندگان وجود داشت، همواره نسبت به رژیم بعث عراق برتر بودیم.

وی افزود: عملیات بیت‌المقدس در سه مرحله طراحی شد که در مرحله اول ۲۱ کیلومتر پیشروی داشتیم؛ در مرحله دوم دشمن غافلگیر شد و تمام توان خود را بر خرمشهر متمرکز کرد، اما در مرحله سوم عملیات بیت المقدس با رمز «علی ابن ابی‌طالب» توانستیم خرمشهر قهرمان را فتح کنیم.

این پیشکسوت دفاع مقدس عنوان کرد: دشمن می‌دانست سقوط خرمشهر صحنه جنگ را تغییر خواهد داد و به همین دلیل تمام توان خود را با ایجاد موانع مختلف در خرمشهر گذاشت.

سردار شکارچی گفت: وقتی جاده اهواز به خرمشهر فتح شد، دیدیم که مهندسی عراق آنجا را به خاکریز تبدیل کرده بود؛ رژیم بعثی عراق برای بازپس‌گیری جاده اهواز به خرمشهر، حمله شدیدی کرد و می‌توان گفت آنجا جنگ تانک با نفر رخ داد.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت‌های ما در دوران دفاع مقدس و پس از آن، توکل به خداوند و برخورداری از روحیه ایثار و شهادت بوده است، افزود: امروز دشمن تمام تمرینات و آزمایشات در حوزه هجوم سخت علیه جمهوری اسلامی ایران را انجام داده، اما با شکست صد درصدی روبه‌رو شده است.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح بیان کرد: ما در نیرو‌های مسلح همواره باید آماده باشیم و قدرت بازدارندگی را در سطح بالایی نگه داریم.

سردار شکارچی یادآور شد: در دفاع مقدس به خاطر اینکه دیدگاه ما مادی نبود، توانستیم موفق شویم و تمامی مکر و حیله دشمنان را خنثی کنیم.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت با الگوگیری از انقلاب اسلامی توانسته در برابر دشمنان، موفق باشد، گفت: امروز برخلاف همه توطئه‌ها عمق راهبردی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان گسترش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار