فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

رزمندگان پس از فتح خرمشهر، ابتکار عمل در جبهه‌ها را به دست گرفتند

سردار آتانی گفت: رزمندگان اسلام پس از فتح خرمشهر، ابتکار عمل در جبهه ها را به دست گرفتند.
کد خبر: ۵۲۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ - 23May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سردار «رستمعلی رفیعی آتانی» فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در یادواره شهدای اردیبهشت ‌شهرستان بوئین زهرا، به استراتژی دفاعی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: استراتژی دفاعی ما در جنگ تحمیلی به دو شکل «مهار و دفع تجاوز» هویت یافت، طوری که ما تا عملیات بیت المقدس که منجربه آزادسازی خرمشهر شد، سیاست مهار دامنه تجاوز با هدف آزادسازی اراضی و شهرهای اشغالی را تعقیب می کردیم و پس از آن، سیاست دفع تجاوز، ضلع دیگر استراتژی دفاعی ما را تشکیل می داد.

وی  افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، خشم استکبار جهانی به ویژه آمریکا را برانگیخت، زیرا علاوه بر سرنگونی رژیم شاهنشاهی که حافظ منافع آنان در منطقه خاورمیانه محسوب می شد، عمدتاً با سیاست استقلال جویانه و نفی سلطه شرق و غرب، منافع بین المللی آمریکا را به خطر انداخت؛ به طوری که با اشغال لانه جاسوسی آمریکا در ایران، معارضه جدیدی بین انقلاب اسلامی و استکبار جهانی آغاز شد.

سردار رفیعی آتانی، تجزیه خوزستان و رهبری جهان عرب را مهم ترین اهداف تجاوز رژیم بعث عراق دانست و گفت: دولت بعثی نسبت به استان خوزستان ایران چشم طمع داشت. هرگاه دولت بعثی اختلافاتش با دولت ایران شدید می‌شد، موضوع عربی بودن استان خوزستان را مطرح می کرد و آن را جزء جدانشدنی کشور عراق می دانست. پرورش رویای رهبری جهان عرب در ذهن صدام، از خصوصیات روحی و اخلاقی او سرچشمه می گرفت، او فردی تشنه قدرت، دیکتاتور، خونخوار، بی رحم و بی اعتنا به مقررات بین المللی و بالاخر تشنه جنگ بود.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر گفت: یکی از آثار مهم عملیات بیت المقدس، واکنش کشورهای منطقه و جهان در برابر پیروزی رزمندگان اسلام بود. رزمندگان اسلام پس از فتح خرمشهر، ابتکار عمل در جبهه ها را به دست گرفتند، اما تدبیر ضروری و مهم در این مقطع، ترسیم هندسه مقاومت بود؛ یعنی اتخاذ استراتژی دفاعی برای حفظ موازنه قدرت در خطوط درگیری. آزادسازی خرمشهر در حقیقت ترسیم هندسه مقاومت در دفاع مقدس برای تثبیت مواضع دفاعی و مهلت ندادن به دشمن برای سازماندهی مجدد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار