فتح خرمشهر؛ فتح خون / مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

مقاومت و جهاد با دشمن همچنان در چند میدان ادامه دارد

سردار «کوشکی» گفت: با فتح خرمشهر کار هنوز تمام نشده و جهاد با دشمن همچنان ادامه دارد و پیروزی در خرمشهرهای امروز همان پیروزی در جهاد کبیر و جهاد تبیین و آوردگاه اقتصادی و رسانه‌ای است.
کد خبر: ۵۲۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵ - 23May 2022

سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شیراز اظهار داشت: جهاد با دشمن با فتح خرمشهر تمام نشده و همچنان ادامه دارد و خرمشهر امروز همان پیروزی در جهاد کبیر و جهاد تبیین است و با عبور از آوردگاه کنونی به ویژه در میدان اقتصادی و رسانه‌ای، شکست دشمن قطعی خواهد شد.

سردار کوشکی با بیان اینکه یکی از خصلت‌های استکبار بدعهدی است، گفت: سردمداران استکبار همواره ثابت کرده‌اند که نقض پیمان می‌کنند و در همین دوران 44 ساله ببینید کجا ما با استکبار عهد کردیم و آنها بر عهد خود وفادار ماندند؟ 

وی با ذکر نمونه‌های بسیاری فرجام اعتماد به استکبار را نابودی و زوال دولتها و مردم دانست و گفت: هر زمان به جای استکبار دست خدا را بالاتر از همه دیدیم و سپس به خودمان به ویژه به مردم و به فرموده رهبر معظم انقلاب به زنان و مردان جوان مومن انقلابی تکیه کردیم قدرتمند شدیم.

وی افزود: اینکه خداوند در آیه 60 سوره مبارکه انفال می‌فرماید:« وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» و تاکید دارد که قوی شوید در همین راستا است.

اگر ضعیف شدید به شما زور خواهند گفت

سردار کوشکی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس و عملیات فتح خرمشهر به ما نشان داد تا زمانی که قدرتمند و قوی هستید استکبار نمی‌تواند به شما زور بگوید و ما امروز می‌توانیم ادعا کنیم که در حوزه نظامی دشمن دیگر نمی‌تواند به ما چشم طمع بدوزد اما همین دشمن سعی کرده نبرد را به معرکه‌های دیگر بکشاند.

وی افزود: آمریکا با سرمایه‌گذاری بسیار و صرف هزینه‌های گزاف و سیاست‌گذاری در رسانه‌ها و هزینه کردن در جنگ نرم و کشاندن نبرد به فضای مجازی درصدد نابود کردن فرهنگ مردم است و وجود بیش از 300 شبکه فارسی زبان که تحت حمایت آمریکا یا ایادی منطقه‌ای‌اش هستند در راستای نابودی فرهنگ و مردد کردن عموم و ناامید کردن مردم نسبت به آینده و دستاوردهای نظام است.

 این رزمنده عملیات آزادسازی و فتح خرمشهر افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که خرمشهرهای دیگر اما این‌بار در میدان غیرنظامی در پیش است منظور همین مقابله با جنگ نرم دشمن در وهله اول و پیروزی بر دشمن در جهاد کبیر در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری و حضور فعال و جهادی در عرصه جهاد تبیین و روشنگری است.

 کوشکی افزود: به عنوان کسی که در دانشگاه همین مباحث را به جوانان می آموزم از برخی از مردم و به ویژه از برخی جوانان خواهش می‌کنم به جای استناد به اخبار و آمار و محتواهای تحریف شده، کمی بیشتر و با تعمق مطالعه کنند و به خصوص تاریخ بخوانند تا بدانند که ایران اسلامی با وجود برخی مشکلات، امروز کشوری قدرتمند شده و ما تنها کشوری هستیم که طی چند دهه اخیر در هر برهه زمانی به شرارت‌های آمریکا پاسخ دادیم و از مشکلات کنونی نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

سردار کوشکی افزود: با اینکه نبردهای امروز پیچیده شده و با ترکیبی از جنگ رسانه‌‌ای، امنیتی و اقتصادی دشمن مواجهیم و به ویژه سربازان دشمن در فضای مجازی حضور فعال دارند اما اگر ما شهر خرمشهر را  توانستیم نگه داریم یقین کنید که قطعا کشور را هم به سلامت نگه خواهیم داشت.

وی افزود: یکی از خرمشهرهای دیگر عرصه اقتصاد است و در همین طرح بزرگ و اخیر دولت یعنی عادلانه‌سازی یارانه‌ها باید ابعاد مختلف این طرح تبیین شود و به همه گفته شود که این طرح برای ما که اقتصاد کشورمان در گروی رانت و فساد و قاچاق شرایط خوبی ندارد ضروری است و راهی جز اصلاح یارانه های کشور باقی نمانده  و هر چند در بدو کارهمه ما کمی اذیت خواهیم شد اما آینده از آن ما است.

کوشکی با اشاره به اینکه ارز ترجیحی بستر فساد است و باید این جراحی اقتصادی بالاخره انجام می‌شد افزود: این خرمشهرهایی که رهبر معظم انقلاب می‌گویند در پیش است همین‌ها هستند که باید یک به یک آزاد شوند و یکی از آنها خرمشهر اقتصادی است. 

این رزمنده دفاع مقدس در ادامه گفت: ما در دوران دفاع مقدس قهرمانان بزرگی داشتیم اما این جهاد همچنان ادامه دارد.

وی افزود: نسل جدید نیز قهرمانان بزرگی را به خود دیده که یکی از آنها سردار سلیمانی است که از گذشته برای نسل امروز به یادگار مانده و الگویی تمام عیار برای نسل امروز بود و باید به نسل‌های آینده شرح رشادتها و مجاهدت‌های تمام قهرمانان ما گفته شود.

سردار کوشکی جهرمی در پایان از خلوص و خضوع ، انس با نماز، تقوای عملی، توکل بر خدا و ولایت مداری به عنوان مهمترین ویژگی شهدا به ویژه شهدای فتح خرمشهر نام برد که به گفته وی همه این صفات در سردار سلیمانی و دیگر قهرمانان شهید ما نیز به حد اعلی وجود داشت.

انتهای پیام/ س

نظر شما
پربیننده ها