فتح خرمشهر؛ فتح خون/

امام جمعه بندرانزلی: در رویارویی با دشمنان از هیچ توطئه‌ای هراس نداریم

حجت‌الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه با اتکاء به خداوند متعال در رویارویی با دشمنان از هیچ توطئه‌ای هراس نداریم، گفت: در همه عرصه‌های سیاسی و فرهنگی با اتکاء به خدا و توانایی ملت عزیز و نیرو‌های نخبه و توانمند توانسته‌ایم استقلال به دست بیاوریم.
کد خبر: ۵۲۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴ - 23May 2022

در رویارویی با دشمنان از هیچ توطئه‌ای هراس نداریم

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امام جمعه بندرانزلی در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی نداجا برگزار شد، اظهار داشت: سوم خرداد روزی بزرگ و حماسی است که با فتح خرمشهر برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رقم زد و آغازی برای فتوحات دیگر در عرصه‌های مختلف برای نظام اسلامی بوده و هست و خواهد بود.

امام جمعه بندرانزلی افزود: اینکه امام (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» برای این است که همه محاسبه‌های عادی و مادی آن روز گویای عدم احتمال پیروزی رزمندگان اسلام و باز پس‌گیری خرمشهر بود.

وی تصریح کرد: عده و عده و لشگر‌های متعدد و تجهیزات گسترده‌ای که استکبار جهانی در اختیار رژیم صدام قرار داده بود، خیانت‌هایی که اوایل جنگ بنی صدر خائن ملعون کرد و کمبود امکانات و تجهیزات نیرو‌های جمهوری اسلامی، پیروزی در این مقابله و بازپس گیری را غیر محتمل کرده بود.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه تمام برنامه ریزی دشمن در خرمشهر بر این بود تا بمانند و نظام اسلامی را ساقط کنند و اگر نتوانستند تجزیه کنند و خوزستان را از میهن اسلامی مان جدا کنند، خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر و آن پیروزی عظیم جز با عنایت پروردگار متعال میسر نبود.

وی تاکید کرد: دشمن اشغال خرمشهر را به عنوان یک برگ برنده برای وادار کردن نظام اسلامی به حضور در پای میز مذاکره صلح و تحمیل خواسته‌های خود و استکبار جهانی قرار داده بود و حتی باز پس‌گیری خرمشهر را کلید بصره تلقی می‌کرد، نیرو‌های اسلام توانستند با اتکاء به خداوند متعال و ایمان قوی این حماسه بزرگ را رقم بزنند و دشمن را ناکام کنند.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شد: فتح خرمشهر از جهات مختلفی دارای اهمیت است که باید دائما مورد توجه باشد؛ یکی از برجسته‌ترین دستاورد‌های این فتح بزرگ این بود که رزمندگان اسلام، مردم و نیرو‌های نظامی و بسیجی ما علیرغم کمی عده و عده توانستند در آن شرایط برتری نظامی خود و اراده سیاسی جمهوری اسلامی را بر خواست دشمنان و استکبار جهانی به رخ دنیا بکشند و در تاریخ ثبت کنند.

وی با بیان اینکه بعد از ۵۷۵ روز اشغال خرمشهر و مقاومت اولیه، خواسته دشمنان نقش برآب شد و ناکام شدند، تصریح کرد: این برتری جمهوری اسلامی و تفوق اراده سیاسی در همه عرصه‌ها و مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی خودنمایی می‌کند.

حجت الاسلام شمس الدین افزود: اگرچه عواملی مثل فرماندهی امام (ره)، اخلاص رزمندگان و وحدت و انسجامی که بین همه آن‌ها وجود داشت هست، اما نیرو‌های مسلح و رزمندگان ما در پرتو ایمان و اتکاء به خداوند متعال و قدرت لایزال الهی توانستند این فتح را رقم بزنند و این نکته اصلی این پیروزی است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است «وَ مَنْ یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ» در همه عرصه‌ها این اتکاء به خدا برای دستیابی انسان مومن به اهداف و موفقیت در همه مقاطع زندگی فردی و اجتماعی اش کافی است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی در طول این ۴۳ سالی که از عمر پربرکت و سرافرازانه‌اش می‌گذرد همیشه اتکاء به قدرت لایزال الهی داشته، اظهار داشت: همه نیرو‌های رزمنده، نظامی، سپاه، بسیج، نیرو‌های انتظامی و همه ارکان نظام اسلامی با اتکاء به همین اصل توانسته‌اند در رویارویی با سختی‌ها، مشکلات و موانعی که دشمنان سر راه نظام اسلامی پدید آورده‌اند و می‌آورند تا به امروز پیش بروند و موفق شوند.

وی تاکید کرد: امروز آنچه نظام اسلامی را در برابر زورگویی‌های استکبار جهانی در استیفای حقوق برجام مقاوم نگه داشته همان اتکاء به خداوند متعال و حقوق ملت است.

حجت الاسلام شمس الدین متذکر شد: نیرو‌های مسلح ما در دفاع از منافع ملی و نظام اسلامی فراتر از مرز‌ها امنیت آفرین هستند و گوش‌مالی لازم را به دشمنان می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه با اتکا به خداوند متعال در رویارویی با دشمنان از هیچ توطئه‌ای هراس نداریم، تصریح کرد: در همه عرصه‌های سیاسی و فرهنگی با اتکاء به خدا و توانایی ملت عزیز و نیرو‌های نخبه و توانمند توانسته‌ایم استقلال بدست بیاوریم و در عرصه اقتصاد هم ان‌شاءالله از این گردنه عبور خواهیم کرد و تنگنا‌های معیشتی و مشکلات اقتصادی کشور هم با همت دولت تحول‌آفرین و انقلابی برطرف خواهد شد.

امام جمعه بندرانزلی افزود: همه باید در انجام ماموریت‌ها در همه دستگاه‌ها توجه داشته باشند که اخلاص در کار، وحدت و همدلی، همراهی در انجام مسئولیت‌ها و ماموریت‌ها، توکل به خداوند متعال و نهراسیدن از مشکلات رمز پیروزی و موفقیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار