یادداشت / امیرحسین مرادی

آزادی‌ای که خرمشهر را، به راستی خرم کرد

خرمشهر از تمام خون‌های فرزندانش که به خود فرو داد، سکوت نکرد و دلش را به تیرگی غم نسپرد و ما خرم ماندنش را آن جا دانستیم که نخل‌هایش دوباره قد کشیدند و خورشیدش همچنان گرم ماند.
کد خبر: ۵۲۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹ - 23May 2022

آزادی ای که خرمشهر را، به راستی خرم کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، رمزها و شعارها همیشه چند کلمه‌ی کوچک نیستند. گاهی نجات می‌دهند، گاهی حیات می‌بخشند و گاهی آزاد می‌کنند مثل رمزی که چهل سال پیش، چنان شور و انگیزه ای در جبهه و عملیات کربلای۳ به راه انداخت، که شهری را از دست دشمن آزاد کرد.

«یا علی ابن ابی طالب» رمز عملیات آزاد سازی خرمشهر بود. درست است که وطن، با آزاد بودنش معنا می‌یابند. آزادی ای که خرمشهر را، به راستی خرم کرد. حتی آن زمان که به خاک و خون بود، به محض آزاد شدن، ریشه‌ی سبز ماندنش قوی شد. 

از تمام خون های فرزندانش که به خود فرو داد، سکوت نکرد و دلش را به تیرگی غم نسپرد و ما خرم ماندنش را آن جا دانستیم که نخل هایش دوباره قد کشیدند و خورشیدش همچنان گرم ماند.

حال خرمشهر، خودِ ماندن است. خودِ ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار است. خرمشهر، تنها سرود خرمی و شهر بودنش نیست! مکتب ماندگاری و درس رشد کردن است. برای همه ی ما که فراموش می‌کنیم هنوز هم می‌توانیم، خرمشهر، مقاومت کننده ای از سال های دور و سخت است.

هنوز هم که هنوز است، جای فرمانده ای که از شهرش پایداری و مقاومت آموخته بود را، در روز آزادی خرمشهر خالی می‌دانند.

محمد جهان آرا که رشادت های او در میدان نبرد و جبهه های جنوب، ضربه های کمرشکن به دشمن بعثی وارد کرد و تصویر جاودانه ی آسمانی شدنش، تا ابد در حافظه ی تاریخ و بر جبین خرمشهر باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار