فتح خرمشهر؛ فتح خون/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اصول انقلاب اسلامی بر حق و اساس آن بر علم است

آیت‌الله «عبادی» با بیان اینکه هرچند تمام دنیا را باطل پر کرده باشد اما اصول انقلاب بر حق و اساس آن بر علم است، گفت: هدف ما پیدا کردن راه حق، عدل، فطرت و وحی است و این مؤلفه‌ها برای ما مهم است و اینکه بکشیم و یا کشته شویم در این راه تفاوتی نمی‌کند.
کد خبر: ۵۲۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲ - 23May 2022

اصول انقلاب بر حق و اساس آن بر علم استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی، امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت 72 شهید روحانی خراسان جنوبی، ضمن گرامیداشت سوم خرداد و سالروز خرمشهر به تبیین لایه‌های پنهان و آشکار شکست و پیروزی در ابعاد مختلف پرداخت.

وی با بیان اینکه وصول به هدف را پیروزی و ماندن از هدف را شکست می‌گویند، بیان داشت: هدفی می‌تواند برای انسان نقش پیروزی داشته باشد ک یک هدف سلیقه‌ای شخصی و براساس جهل و نادانی نباشد یعنی هدفی تعریف شده مطابق نظام خلقت انسانی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان در ذات خود پیروز و شرط و شروطی ندارد، تصریح کرد: انسان زمانی پیروز می‌شود ک به عناصری مجهز شود ک شکست در آن مطرح نباشد.

عبادی با تأکید بر اینکه علم موضوعی شکست ناپذیر و در ذات خود پیروز است هرچند تمام دنیا را جهل فرا بگیرد، اضافه کرد: عقل نیز عنصری در مقابل سفاهت است و هرگز شکست نمی‌خورد و پیروز میدان است.

وی گفت: اگر همه دنیا را ظلم فرا بگیرد پیروز میدان عدل است و این موارد لایه‌های پنهان پیروزی و شکست است اما مظاهری در صحنه میدانی ممکن است باشد که انسان روی آن قضاوت کند لذا باید لایه‌های پنهان را جست‌وجو کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر چند تمام دنیا را باطل پر کرده باشد اما اصول انقلاب بر حق و اساس آن بر علم است، تأکید کرد: هدف ما پیدا کردن راه حق، عدل، فطرت و وحی است و این مؤلفه‌ها برای ما مهم است و اینکه بکشیم و یا کشته شویم در این راه تفاوتی نمی‌کند.

عبادی با تأکید بر اینکه ناکامی دشمن و شهادت دو آرزوی مهم ما است، گفت: اگر انسان به عناصر غیرقابل شکست در یک شناخت صحیح مجهز شود هرگز شکست نمی‌خورد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی خواری بر چشم جاهلان است، افزود: دشمنان هرآنچه با دسیسه، ترور و شکنجه عالمان بخواهند علیه حق به پاخیزند نمی‌توانند پیروز شوند زیرا مردم با نام امام حسین (ع) جلو می‌روند تا به مهدی(عج) موعود برسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اگر کاری را براساس علم، عدل، عبودیت، خلوص و صدق انجام بدهید هرچندبه نتیجه مذکور نرسید عین پیروزی است، اضافه کرد: امام خمینی(ره) فرمودند؛ « ما موطف به انجام وظیفه هستیم نه نتیجه» لذا اگر با اخلاص و عبودیت هر کاری از کارگری، ازدواج، کشاورزی، مسائل سیاسی و غیره را انجام دهیم چه به نتیجه برسد یا نرسید عین پیروزی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها