فتح خرمشهر؛ فتح خون/ استاندار سمنان:

حماسه فتح خرمشهر، نماد رشادت، ایثارگری و جانفشانی است

«هاشمی» گفت: خرمشهر در دوران دفاع مقدس توسط دشمن تصرف شد اما با جانفشانی، شجاعت و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس و بدون هیچگونه واگذاری امتیازی فتح شد.
کد خبر: ۵۲۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ - 24May 2022

حماسه فتح خرمشهر، نماد رشادت، ایثارگری و جانفشانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سید «محمدرضا هاشمی» استاندار سمنان امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان و همایش بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان اظهار داشت: علاوه بر وجود رهبری و ولاتمداری رزمندگان یک معنویت خاصی بر جبهه‌های جنگ حاکم بود و این معنویت هم از عوامل مؤثر بر پیروزی بود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع سه عامل مهم نعمت رهبری، ولایتمداری رزمندگان و وحدت بین نیروهای مسلح در آزادسازی خرمشهر تأثیر داشتند. فتح خرمشهر بزرگ در واقع نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود و در واقع یک امداد غیبی بود و امام خمینی (ره) نیز به این مهم اشاره داشتند.

هاشمی همچنین با اشاره به نقش بسیار مهم خرمشهر در کشور بیان کرد: خرمشهر برای ملت ایران یک شهر نیست، بلکه تاریخ‌گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است و رزمندگان برای آزادی آن مقاومت و ایثارگری بسیاری انجام دادند. خرمشهر در دوران دفاع مقدس توسط دشمن تصرف شد اما با جانفشانی، شجاعت و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس و بدون هیچگونه واگذاری امتیازی فتح شد.

وی با بیان اینکه در حماسه آزادسازی خرمشهر فداکاری و ایثارگری‌های بسیاری صورت گرفت افزود: می‌توان به خاطر دلاورمردی و رشادت رزمندگان سالروز حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر را سالروز رشادت‌ها و جان‌فشانی‌ها نام داد.

استاندار سمنان تصریح کرد: در ایام جنگ خرمشهر با تجهیزات گسترده نظامی دشمانان تصرف شد. اما فتح آن با ایثارگری رزمندگان در حالی صورت گرفت که هیچ امتیازی به دشمنان تا بن دندان مسلح داده نشد. عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر سبب حیرت دشمنان و تمامی حامین صدام شد.

هاشمی با اشاره به حضور رزمندگانی از استان سمنان در فتح خرمشهر و شهدای استان سمنان در عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: 85 شهید از استان سمنان در حماسه آزادسازی خرمشهر تقدیم ایران اسلامی شد. امروز نیز خوشبختانه به خاطر وجود این فرهنگ بسیار غنی در کشور اقدامات خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار