نماینده مردم در مجلس:

نقش میانجیگری عمان همیشه مثبت بوده است

نوش‌آبادی گفت: عمان به‌عنوان تسهیل گر روابط ایران و سایر کشور‌ها و به‌عنوان یک میانجیگری همیشه نقش‌آفرینی مثبت داشته است.
کد خبر: ۵۲۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ - 24May 2022

نقش میانجی گری عمان همیشه مثبت بوده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» سفیر سابق کشورمان در مسقط در گفت‌وگویی در خصوص سفر رئیس جمهور به عمان، اظهار داشت: روابط راهبردی و استراتژیک دیرینه‌ای با عمان تعریف کرده ایم چرا که این کشور یکی از کشور‌های تاثیرگذار در امنیت غرب آسیا و خلیج فارس است و نقش میانجی گری مهمی در مسائل منطقه داشته است.

وی افزود: در مدیریت و اداره تنگه هرمز که یکی از قطب‌های ترانزیت انرژی دنیا است نیز با عمان همکاری تاریخی داریم و در کنار روابط اقتصادی و تجاری گسترده در حوزه‌های گردشگری مذهبی و سلامت عمان را برای ما به یک شریک مهم تبدیل کرده است و در سال‌های اخیر هم عمان رایزنی‌های فراوانی در حوزه‌ها روابط خارجی با ایران داشته است و لذا این سفر برای ما بسیار مهم است.

سفیر سابق کشورمان در مسقط تصریح کرد: همواره روئسای جمهور اسلامی ایران به عمان سفر داشته اند و عمانی‌ها به عنوان تسهیل گر روابط ایران و سایر کشور‌ها و به عنوان یک میانجی گر همیشه به خوبی نقش آفرینی کرده و همیشه مثبت بوده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار