نماینده مجلس مطرح کرد؛

ضرورت فعال کردن بخش خصوصی در عمان

نظری گفت: فعال کردن بخش خصوصی ایران در کشور عمان می‌تواند موجب توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه تجاری و اقتصادی شود.
کد خبر: ۵۲۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ - 28May 2022

ضرورت فعال کردن بخش خصوصی در عمان

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علیرضا نظری» نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت سفر رییس جمهوری کشورمان به عمان، اظهار داشت: مسقط طی سال‌های گذشته در روابط با تهران بر خلاف کشور‌های حاشیه خلیج فارس گام برداشته لذا رویکرد خصمانه از سوی این کشور مشاهده نمی‌شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعمیق روابط ایران و عمان می‌تواند برخی از ضعف‌ها در ارتباط با دیگر کشور‌های منطقه را جبران کند، مطرح کرد: در واقع دو کشور دارای ظرفیت‌های خوب اقتصادی، سیاسی، گردشگری و همچنین در حوزه انرژی هستند که می‌توان با همکاری مشترک نتایج مطلوبی بدست آورد.

وی ادامه داد: در این میان باید اذعان کرد امضاء ۱۲ سند همکاری میان دو کشور در سفر اخیر ریاست جمهوری به عمان بیانگر افق روشنی است که برای مسقط و تهران پیش بینی شد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید یادآور شد در این سفر بخش خصوصی نیز در قالب هیات بلندپایه تجاری حضور داشتند که این امر نیز می‌تواند موجب تسهیل تعاملات اقتصادی میان دو کشور باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با تشکیل کارگروه‌های تخصصی می‌توان برخی از ضعف‌ها در همکاری‌های مشترک را برطرف کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار