فتح خرمشهر؛ فتح خون/ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

خرمشهر‌های پیش‌ رو به وسیله جوانان فتح خواهند شد

قاضی‌زاده هاشمی در پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران گفت: خرمشهر‌های امروز در مسائل روز جامعه به وسیله جوانان با همان رویکرد آزادسازی خرمشهر باید فتح شوند.
کد خبر: ۵۲۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ - 24May 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران به مناسبت سوم خرداد، روز مقاومت، ایثار و پیروزی با حضور «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (سه‌شنبه) سوم خرداد در دهکده نشاط ولیعصر (عج) برگزار شد.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: عظمت، امنیت و بزرگی این کشور حاصل فداکاری و شاعت ایثارگران و خانواده‌های آنان است. امروز فرزندان این کشور و حافظ و پاسدار ارزش‌های اسلامی هستند و دشمن با زبونی آنان را به شهادت می‌رساند. کسی که شهادت گونه زندگی کند فرقی نمی‌کند در قلب تهران باشد، به شهادت می‌رسد. انسان خود بر روی خود قیمت می‌گذارد شهدا کنار سیدالشهدا بودند را انتاب کردند. شهدا با مراتبی که دارند از برخی صالحان و عالمان نیز بالاتر هستند.

خرمشهر‌های پیش‌ رو به وسیله جوانان فتح خواهند شد

وی افزود: رزمندگان خود را در اختیار خدا قرار دادند و خداوند آن‌ها را با یک سوم توان دشمنی که تا دندان مسلح بود، انواع و اقسام ابزار‌های جهان را به او داده بودند پیروز کرد. به لحاظ عددی هم دشمنی که پشت سنگر‌های بتنی ایستاده بود دو برابر نیروی عمل کننده انقلابی ما بود. ۲۶ رز عملیات مداوم طول کشید. خداوند ثابت کرد اگر امتی به او تکیه کنند با دست خالی آنها را به پیروزی می‌رساند. اگر به خدا توکل کردیم و در مسیر خدا قدم برداشتیم هیچ مانعی وجود ندارد. کسی باور نمی‌کرد خرمشهر را از دست صدام بگیریم. فتح خرمشهر معجزه بود. خرمشهر‌های امروز در مسائل روز جامعه به وسیله جوانان با همان رویکرد آزادسازی خرمشهر باید فتح شود.

بچه‌های خدایی فتح خرمشهر را رقم زدند

اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ در این مراسم اظهار داشت: در عملیات بیت المقدس ۱۱۰ کیلومتر مبارزه و جنگ بود دشمن با تمام توانش آمده بود، آتش سنگینی روی جاده ریخته بود، همه لشکر‌ها و تیپ‌ها آمده بودند. شبانه که وارد شهر شدیم و تقریبا جنگ تن به تنی شد فکر نمی‌کردیم امروزی را ببسنیم و یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس را در حضور خانواده شهدا گرامی بداریم.

وی افزود: همانطور که امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد و در کنار این اگر بچه‌های خدایی نبودند امروز ما به این فتح نمی‌رسیدیم. آن روز بچه‌ها در کوچه پس کوچه‌های خرمشهر بچه‌ها زمین افتادند، وقتی در پاسگاه حسینیه صدای غرش توپخانه دشمن را می‌شنیدیم دانه دانه بچه‌ها روی زمین می‌افتادند. امروز در جامعه جای قهرمانان عوض شده، آنان که روزی تمام‌وجودشان را دادند ناشناسند و نسل جوان قهرمانان خود را فراموش کرده است.

تکلیف ما همدلی و همراهی است

حجت الاسلام صالحی رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری نیز بیان کرد: سوم خرداد مادر حماسه‌هاست، فرزندان در گهواره امام در سوم خرداد حماسه آفریدند.

تکلیف ما همدلی و همراهی و کنار هم بودن است. ما بدون داشتن روحیه معنوی نمی‌توانیم در برابر مشکلات و سختی‌هایی که دشمن با تحریم و ... ایجاد کرده فائق آییم. صبوری و استقامت مردم، تعامل با دولت باعث شده است نقشه‌های دشمن نقش بر آب شود، اما این تکلیف ما مسوولان را به عنوان خدمتگذاران نظام کم نمی‌کند. از هیچ مسوول و مدیر دولت انقلابی پذیرفته نیست در میز خدمتش منتظر مراجع باشد.

در پایان با حضور قاضی زاده هاشمی، خواهر شهید محمد جهان آرا فرمانده شهید سپاه خرمشهر، سید محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و اصحاب کریمی از پنج خانواده شهید و جانباز و آزاده تقدیر شد.

در این مراسم خانواد شهیدان سید مصطفی سجادیان، محسن حدادی، مجید خندالی، جانباز ۴۵ درصد اکبر پاک نیا، آزاده جواد محبی با اهدای لوح یادبود و تندیس مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار