فتح خرمشهر؛ فتح خون/ استاندار اردبیل:

اراده ملت ایران قابل شکست نیست

«عاملی» گفت: اراده ملت ایران در همه عرصه‌ها مانند آزادسازی خرمشهر غیرقابل شکست بوده و همواره مستحکم است.
کد خبر: ۵۲۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹ - 24May 2022

اراده ملت ایران قابل شکست نیست

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «سید حامد عاملی» استاندار اردبیل ‌امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح ستاد کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل همزمان با سوم خرداد اظهار داشت: سوم خرداد روز عزت، شرف و آبروی ملت ایران است و این روز فراموش‌نشدنی در تاریخ این کشور هیچ وقت از خاطره‌ها محو نخواهد شد.

وی پیام تاریخی این روز را عزت و سربلندی ملت ایران و پیروزی آنها در همه عرصه‌ها اعلام کرد و گفت: دشمن در روزهایی که با تمام قوا به صحنه آمده بود تا در عرصه مقابله با جمهوری اسلامی ایران یکه‌تازی کند، شکست سخت و مفتحضانه‌ای را خورد که هیچ وقت این شکست را فراموش نخواهد کرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: همه ابرقدرت‌ها پشت صدام و رژیم بعث عراق گرد آمدند تا ملت ایران را به زانو درآورند اما نمی‌دانستند که عنصر مقاومت، سلحشوری و ایثار در این کشور نهادینه شده است.

عاملی عامل اصلی پیروزی ملت ایران را در ۴۳ سال اخیر روحیه مقاومت بر گرفته از فرهنگ عاشورایی و ولایت‌پذیری توصیف کرد و افزود: در حالی که انقلاب اسلامی تازه به ثمر نشسته بود و آرام آرام کشور در ریل توسعه قرار می‌گرفت، جریان نفاق در بالاترین سطح از پشت به ملت خنجر زد و خیانت‌های بزرگی را در تاریخ این کشور در آن مقطع رقم زده است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که کشور ما در آن مقطع درگیر برخی جریان‌ها و حوادث داخلی بود، جنگ بر این ملت تحمیل شد اما نه تنها خودمان را نباختیم بلکه تلاش کردیم تا با توان مضاعف و تعصب و غیرت از مرزهای کشور دفاع کنیم.

عاملی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران که متکی به نیروهای معنوی و ارزشی بود، اراده خود را در رویارویی با دشمن نابکار بسیج کرد تا نتوانند بر این کشور و ملت سلحشور آن غلبه کنند.

این مسئول بیان داشت: ما در برابر چشم همه دوستان و بیگانگان توانستیم با عزت تمام فتح خرمشهر را به عنوان فتح‌الفتوح رقم بزنیم و بعد از این حادثه تاریخی برای همیشه معادلات جنگ دشمن و ماشین جنگی آنها به هم خورده و از کار افتاد.

عاملی اضافه کرد: امروز نیز در عرصه جنگ اقتصادی با توکل بر خداوند و اخلاص عمل می‌توانیم حماسه‌ای نظیر سوم خرداد را خلق کنیم به شرط آنکه از کارهای نمایشی پرهیز کرده و جبهه خدمت صادقانه را در پیش بگیریم.

وی تصریح کرد: اگر پشت امام و رهبری قرار گرفته و مجاهدانه در برابر دشمنان و خواسته‌های نامشروع آنها بایستیم، دیگر هیچ قدرتی نمی‌تواند بر این ملت غلبه کرده و یا نسل امروز را از مسیر خود منحرف کند.

عاملی هجمه ترکیبی دشمن را در مقطع کنونی سخت‌تر و پیچیده‌تر از جنگ رو در رو اعلام کرد و گفت: شایسته است با تکیه بر مرام شهدا که سرمایه‌های معنوی این جامعه هستند، کارها را در همه عرصه‌ها با توانی مضاعف به پیش ببریم و اراده ملت ایران در همه عرصه‌ها مانند آزادسازی خرمشهر غیرقابل شکست بوده و همواره مستحکم است.

استاندار اردبیل به برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام در استان اردبیل در سال‌جاری اشاره کرد و متذکر شد: برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است تا این کنگره به شکل شایسته و آبرومند در پایتخت حسینیت برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها