فتح خرمشهر؛ فتح خون/ فرمانده دفاع مقدس:

«مجاهدت» لازمه فتح خرمشهرهای فرهنگی است

سردار «احمدی» گفت: خرمشهر پس از ۱۹ ماه آزاد شد، خاک کشور در ضعیف‌ترین دوران انقلاب اسلامی پس گرفته شد، قطعاً جنگ نظامی دیگر قابل تصور نیست اما بدانید که خرمشهرهای فرهنگی زیادی است که باید پس گرفته شود و در این راه مجاهدت همه اقشار جامعه را طلب می‌کند.
کد خبر: ۵۲۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲ - 24May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، به‌مناسبت گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان تایباد با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «غلامرضا احمدی» از فرماندهان دفاع مقدس، ائمه جمعه تسنن و تشیع، مسئول ین لشکری و کشوری و اقشار مختلف مردم تایباد امروز در سالن ۹ دی ناحیه مقاومت بسیج سپاه تایباد برگزار شد.

سردار احمدی در این مراسم با اشاره به داستان خروج قوم حضرت موسی (ع) اطهار داشت: هر کجا مؤمنین با صبر و استقامت و توکل به خدا حرکت کردند، آن‌گاه به کمک آنان می‌آید؛ در قرآن کریم وقتی داستان تعقیب قوم حضرت موسی (ع) توسط فرعون را بیان می‌کند، می‌فرماید که وقتی لشکر فرعون نزدیک شد، عده‌ای از یاران موسی (ع) نزد وی آمدند و گفتند سرنوشت حتمی ما مرگ است.

وی افزود: در دوره فعلی عده‌ای این چنین نزد رهبر معظم انقلاب اسلامی آمدند که یا با شمشیر ترامپ و بایدن کشته خواهیم شد یا با گرسنگی اما معظم له با عنایت به همین داستان در قرآن کریم استقامت کردند؛ قرآن می‌فرماید ما به موسی (ع) امر کردیم عصای خود را بر نیل بزن و آنگاه نیل را شکافتیم.

فرمانده اسبق سپاه امام رضا (ع) گفت: اگر مؤمنین به خداوند اعتماد کنند، خداوند قطعاً آنان را حمایت می‌کند و حماسه سوم خرداد از جنس همین داستان است؛ اگر ما می‌توانستیم شرایط آزادسازی خرمشهر را در کشور عملی کنیم، امروز ایران در جهان در بالاترین رتبه افتخار ایستاده بود.

احمدی تصریح کرد: ملت و علمای ما که بر اندیشه و افکار جامعه اثرگذار هستند باید در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با جدیت تلاش کنند زیرا امام خمینی (ره) این تبیین را اوجب واجبات می‌دانند و فرماندهی معظم کل قوا در پنج سخنرانی اخیر خود آن را واجب عینی و حقیقی بر شمردند.

این فرمانده دفاع مقدس تصریح کرد: تقاضا می‌کنم به احترام این ایام که هزاران جوان این کشور به خاک و خون افتادند تا عزم و اراده صدامیان خفه شد و محقق نشد، شکر نعمت کنید تا نعمت از کف شما بیرون نشود.

فرمانده اسبق سپاه امام رضا (ع) اضافه کرد: اگر شکر نعمت انقلاب اسلامی و خون شهدای معظم را نکنیم، قطعاً اتفاقات خوبی رخ نخواهد داد؛ قرآن شکر حضرت ابراهیم (ع) و پیامبر اسلام (ص) را پیروی مو‌به‌مو از دستورات آنها می‌دانند، اگر می‌خواهیم شکر قاسم سلیمانی را بجا آوریم باید بدانیم که ایران حرم است و اگر این حرم آسیب ببیند؛ تمام حرم‌های مقدس اسلامی آسیب خواهد دید.

وی تأکید کرد: خرمشهر پس از ۱۹ ماه آزاد شد، خاک کشور در ضعیف‌ترین دوران انقلاب اسلامی پس گرفته شد، قطعاً جنگ نظامی دیگر قابل تصور نیست اما بدانید که خرمشهرهای فرهنگی زیادی است که باید پس گرفته شود و در این راه مجاهدت همه اقشار جامعه را طلب می‌کند.

در پایان این مراسم از رزمندگان تایبادی حاضر در فتح خرمشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها