مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد؛

نقش مؤثر مرکز فرهنگی دفاع مقدس کردستان در زمینه جذب گردشگران

سردار «مالکی» دفاع مقدس را یک میراث معنوی دانست که باید به نسل های آینده منتقل شود و گفت: اگر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کردستان به ثمر برسد، علاوه بر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، به جذب گردشگر در استان نیز کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۵۲۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳ - 24May 2022

«دفاع مقدس» میراثی معنوی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، همایش «میراث فرهنگی و دفاع مقدس» امروز (سه‌شنبه) با حضور مدیرکل و کارکنان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان و مدیرکل و تعدادی از کارکنان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس در سنندج برگزار شد.

سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در این همایش، به اهمیت موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد بستر برای توسعه گردشگری دفاع‌ مقدس امری ضروری در مسیر پاسداری و نشر ارزش‌های دینی، ملی و معنوی دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: هدف از همکاری ادارات‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و میراث فرهنگی و گردشگری استان، معرفی سلحشوران، تبیین فداکاری و مقاومت و پاسداشت فرهنگ غنی ایثار و شهادت کردستان و انتقال آن به گردشگران و زائران سایر استان‌ها و خارج از کشور است.

سردار مالکی تصریح کرد: اگر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کردستان به ثمر برسد، علاوه بر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، به جذب گردشگر در استان نیز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش یادمان‌های دفاع مقدس در گردشگری، گفت: این یادمان‌ها سالانه میزبان زائران بسیاری هستند و می‌توانند نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان، دفاع مقدس را یک میراث معنوی دانست که باید به نسل های آینده منتقل شود و یادآور شد: یادمان شهدای گمنام در کردستان می‌تواند به رونق گردشگری دفاع مقدس کمک کند و علاوه بر آن، امنیت و خیر و برکت را برای استان به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار