فتح خرمشهر، فتح خون/ هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر؛

از خانواده شهید عملیات بیت‌المقدس تجلیل شد

به‌مناسبت فرارسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، در قالب طرح نهضت دیدار از خانواده معظم پاسدار شهید «علی حسین‌زاده» شهید عملیات بیت‌المقدس تجلیل به‌عمل آمد.
کد خبر: ۵۲۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱ - 24May 2022

از خانواده شهید عملیات بیت‌المقدس تجلیل شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، به‌مناسبت فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از خانواده معظم پاسدار شهید «علی حسین‌زاده» شهید عملیات بیت‌المقدس در قالب طرح نهضت دیدار از سوی معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان و با همراهی «سمیه اقدامی» معاونت زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با حضور در منزل خواهر شهید تجلیل به‌عمل آمد.

پاسدار شهید «علی حسین‌زاده» در دوم تیر۱۳۳۷ در روستای سند پایین شهرستان «فومن» در خانواده‌ای متدین و مذهبی چشم به جهان گشود. ایشان پس از حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل، در تاریخ دوازدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در منطقه «طراح اهواز» در مرحله اول عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل شد.

در این دیدار «زهرا حسین‌زاده» خواهر پاسدار شهید «علی حسین‌زاده» به بیان خاطراتی از برادر شهیدش پرداخت و اظهار داشت: شهید حسین‌زاده از اوایل کودکی به نماز و عبادت علاقه فراوانی داشت و اخلاق نیک و حسنه وی موجب علاقه فراوان اهالی روستا به او می‌شد. ایشان در راستای کمک به ضعفا و مستمندان همیشه پیش‌قدم بود، به‌گونه‌ای که تا شرایط دست‌گیری مستمندان فراهم می‌شد، از آن دریغ نمی‌کرد و مایحتاج زندگی را تهیه و بین یتیمان و نیازمندان توزیع می‌کرد.

وی افزود: ایشان پس از تحصیل به عضویت سپاه درآمد و به جبهه اعزام شد. پس از اولین اعزام به سلامت بازگشت، اما مجدد عزم سفر کرد و از پدر اجازه رفتن به جبهه را گرفت. ۱۵ روز پس از اعزامش خبر آوردند که برادرم مجروح شده و در بیمارستان اهواز بستری شده است؛ با این حال به‌خاطر عشق و ایمانی که داشت و با وجود جراحت‌های بسیار، از بیمارستان راهی جبهه شد و پس از بیست روز در آنجا به شهادت رسید.

خواهر شهید تصریح کرد: برادر شهیدم به‌واسطه عشق و ارادتش به خاندان اباعبدالله الحسین (ع)، چون او با تن بی‌سر به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت در راه خدا رسید. وقتی پیکر پاک و بی‌سر برادرم را برای خاکسپاری آوردند، خانواده ما بسیار بی‌تابی می‌کردند تا اینکه شهید «عبدالکریم ابراهیمی» را در عالم خواب دیدم و صحبت‌های ایشان موجب آرامش و تسلی خاطر ما شد و پس از آن بی‌قراری من و خانواده‌ام اندکی تسکین یافت. یکی از سفارشات اصلی شهید به ما این بود که همواره رعایت حجاب را سرمشق رفتار و کردار قرار دهیم و فرزندانمان را به رعایت حجاب به‌ویژه پوشش چادر علاقه‌مند کنیم.

در بخشی از وصیت‌نامه پاسدار شهید «علی حسین زاده» آمده است:

«ای مردم مسلمان ایران بدانید امروز تمام جنایت‌کاران و سردمداران کفر جهانی، علیه این انقلاب برخاسته‌اند و هر روز با حیله‌های مختلف و ظریفی وارد عمل می‌شوند؛ گاهی به نام آزادی، گاهی به نام اسلام و استقلال و گاهی هم خود را قیم بشر می‌خوانند، تحریم اقتصادی می‌کنند، تبلیغات سوء می‌کنند، حمله نظامی می‌کنند و جنگ داخلی راه می‌اندازند.

عزیزان من، از انقلاب توقع نداشته باشید که نان کم شده، شکر، قند، گوشت و... نداریم؛ برای پیاده‌نمودن احکام الهی و قطع استثمار، استکبار و استعمار باید تمام مشکلات را تحمل نمود، چون آن‌ها نمی‌خواهند ما استقلال سیاسی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی و... داشته باشیم، لذا توطئه می‌کنند و باید از نیرنگ‌های باطل و فشار شیطان بزرگ و کوچک صبر و استقامت داشته باشید.»

از خانواده شهید عملیات بیت‌المقدس تجلیل شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار