فتح خرمشهر؛ فتح خون/ فرمانده کل سپاه:

امروز شهرهای کشورمان سرشار از امنیت است

سرلشکر سلامی گفت: امروز شهر‌های کشورمان سرشار از امنیت و استوار و افتخار است؛ اگر زمانی کودکان پهلوانان ساخته شعرا را می‌خواندند، امروز پهلوانان واقعی در جامعه وجود دارند؛ زیرا هر شهید ما یک شاهنامه دارد.
کد خبر: ۵۲۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴ - 24May 2022

امروز شهرهای کشورمان سرشار از امنیت استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه عصر امروز در آیین تجلیل از فرماندهان گردان‌های رزمی دفاع مقدس که با عنوان قهرمانان خط‌شکن در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم یکی‌ از باشکوه‌ترین لحظات تاریخ ایران است؛ لحظه‌هایی که مومنان مجاهد توانستند غلبه خون بر شمشیر را در عرصه دفاع به اثبات برسانند و یکی از آرزو‌های بزرگ آن زمان ملت ایران را در حماسه‌ای جاودان یعنی آزادسازی خرمشهر محقق سازند؛ شهری که ماه‌ها در اشغال بود و این‌نشان داد ایران به برکت زنان و مردان با ایمانش رنگ شکست و اشغال را هیچگاه نخواهد پذیرفت.

وی‌ افزود: خانواده شهیدان بدانند از لحظه‌ای که عزیزشان شهید شده تا ابد بزرگی، امنیت و آسایشی که برای ملت ایران است، مدیون قطرات مطهر خون‌های پاکی است که در دفاع از این سرزمین ریخته شد؛ این جوانان کهنسالی که در این آیین هستند، روح جوانمردی و غیرت هم‌چنان در وجودشان موج می‌زند؛ البته اگرچه دست هایشان خالی بود، ولی قلب‌هایشان سرشار از ایمان بود؛ انسان‌هایی که شکوه ایمان را معنا کردند و عظمت ایمان را در زمین تفسیر کردند. اینان مفسران حقیقی آیات جهاد هستند؛ زیرا از هیچ دشمنی نترسیدند.

سردار سلامی عنوان کرد: اگر ملتی در لحظه‌ای خطا و یا سستی کند و به هنگام در صحنه حاضر نشود، سرزمین اش اشغال و چراغ امید در آنجا خاموش می‌شود و حیات ملی بی فروغ می‌شود؛ هنر این مردان ساختن عظمت همیشگی برای این ملت بود؛ شما در زمان جلو می‌روید و همیشه در حال نبرد قرار دارید؛ زیرا همچنان در جنگ هستیم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز شهر‌های کشورمان سرشار از امنیت و استوار و افتخار است؛ اگر زمانی کودکان پهلوانان ساخته شعرا را می‌خواندند، امروز پهلوانان واقعی در جامعه وجود دارند، زیرا هر شهید ما یک شاهنامه دارد و می‌توان کتابی وسیع از او نوشت؛ کشوری که چنین مردانی دارد، هرگز شکست نمی‌خورد و هر کس‌ طمع کند، می‌داند به چه سرنوشت شومی دچار می‌شود.

وی ادامه داد: بیان خاطرات و توصیف حماسه‌های دفاع مقدس تظاهر نیست، چون این‌ باید به فرهنگ تبدیل شود؛ البته رمز موفقیت ما هم عاشورا بود؛ لذا روضه‌های جنگ‌ را بخوانید و نگذارید در سینه هایتان بماند؛ دشمن همواره تلاش دارد تا ما را از تاریخ دفاع مقدس جدا کند و برای این کار هم اگر بتواند شبهه ایجاد می‌کند؛ در حالی که هشت سال همه دنیا برابر شما که دستانتان خالی بود، جنگید، ولی باز هم پیروز نشد به همین علت همه باید بفهمند چه جوانانی برای این کشور فدا شده است.

سردار سلامی گفت: شما تندیس‌های زنده آزادی ملت ایران هستید؛ لذا وجودتان غنیمت و دستاورد‌های شما نشانه زیبایی است؛ به عبارت دیگر، شما جاده جهاد و ضامن سعادت هستید.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار