فتح خرمشهر؛ فتح خون/ کارشناس مسائل سیاسی:

آزادسازی خرمشهر نتیجه احساس مسئولیت اجتماعی بود

«قدیری ابیانه» گفت: همانگونه که در زمان جنگ نیز عده‌ای به جای اینکه مطالبه‌گری کنند که خرمشهر را آزاد کنید، خود مسئولیت قبول کردند و خرمشهر آزاد شد، امروز نیز در جنگ اقتصادی نیاز به مسئولیت‌پذیری مردم داریم.
کد خبر: ۵۲۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸ - 24May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمدحسن قدیری‌ابیانه» کارشناس مسائل سیاسی در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که امروز در سرخس برگزار شد اظهار داشت: در حقیقت مسئولیت‌پذیری، انقلابی‌گری است؛ مطالبه‌گری نیست. همانگونه که در زمان جنگ نیز عده‌ای به جای اینکه مطالبه‌گری کنند که خرمشهر را آزاد کنید، خود مسئولیت قبول کردند و خرمشهر آزاد شد، امروز نیز در جنگ اقتصادی نیاز به مسئولیت‌پذیری مردم داریم.

وی افزود: در دوران جنگ می‌توانستیم با مذاکره خوزستان را بدهیم و اگر این کار را می‌کردیم الان رزمندگانی که شهید شدند، زنده بودند. اما آنها از جان خود گذشتند تا کشور تجزیه نشود و اگر کشور تجزیه می‌شد ما همه مصیبت داشتیم.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: کسانی را هم داریم که بیش از جان خود گذشتند؛ شهدا از جان خود گذشتند اما عده‌ای از عزیزتر از جان خود گذشتند و آن خانواده شهدا هستند.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس کار بزرگی شد و کسانی که احساس تکلیف کردند این مملکت اسلامی را حفظ کردند؛ دشمن زمانی برای دشمنی به ایران تجاوز کرد اما این جنگ در قالب‌های دیگر ادامه دارد و اکنون جنگ روانی، تبلیغاتی، سیاسی و اقتصادی است و باید در جهاد و جنگ تبیینی وارد شد.

وی با بیان اینکه جهاد امروز ما جهاد تبیین است، گفت: دوستان انقلاب اسلامی نیز بدون آنکه بدانند تحت تاثیر رسانه‌های دشمن هستند.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: تصور غلط مردم درباره درآمدهای کشور مشکل اساسی کشور است. مردم فکر می‌کنند درآمدهای دولت حاصل از فروش نفت و موضوعات دیگر بسیار بالا است. درحالی که با محاسبه درآمدهای نفتی در طول ماه، به هر ایرانی حدود ۱۰۰ هزار تومان از فروش نفت می‌رسد. آثار تصور غلط مردم درباره بودجه باعث شده همه مطالبه‌گر شوند و مطالبه‌گری را انقلابی‌گری بدانند. اما در حقیقت مسئولیت‌پذیری انقلابی‌گری است نه مطالبه‌گری. همان گونه که در زمان جنگ نیز عده‌ای به جای این که مطالبه‌گری کنند که خرمشهر را آزاد کنید، خودشان مسئولیت قبول کردند و خرمشهر آزاد شد.

قدیری ابیانه با اشاره به موضوع تورم و نقش دولت در کاهش آن گفت: عوامل مختلفی باعث تورم شده و دولت زمانی می‌تواند تورم را مهار کند که عوامل ایجاد تورم را از بین ببرد.

وی گفت: ما باید فرهنگ کار را در کشور تغییر دهیم. فرهنگ‌سازان ما ضد فرهنگِ کار، کار می‌کنند درحالیکه امام علی (ع) می‌فرماید بهترین تفریح کار است. اما در جامعه ما اینگونه فرهنگ‌سازی شده است که بهترین کار تفریح است. ما باید کارآفرین تربیت کنیم؛ در آموزش و پرورش باید مهارت آموزش داده شود نه مسائلی که برای دانش‌آموز کارایی ندارد؛ مردم ما باید صورت مسئله را در حوزه اقتصادی بفهمند و مانند دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کنند و در حوزه اقتصاد نیز خود را مسئولیت‌پذیر بدانیم؛ نباید برای حل مشکلات اقتصادی فقط منتظر دولت باشیم و باید هر کدام از مردم خود را در حوزه جنگ اقتصادی مسئول بداند.

قدیری ابیانه ادامه داد: آوردن نفت سر سفره مردم شعار غلطی است. مردم باید بدانند که نتیجه کار و تلاش خود را باید سر سفره بیاورند و پول نفت باید صرف اقدامات زیربنایی در کشور شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با حذف ارز ترجیحی و همچنین حذف یارانه پنهان، کالاها قیمت محصولات واقعی می‌شود و علاوه بر اینکه این موضوع جلوی قاچاق، فساد و رانت را می‌گیرد باعث می‌شود که تولید به صرفه شود. ما بیش از پنج برابر قرارداد با چین، یارانه پنهان سوخت می‌دهیم و یارانه سوخت به جای اینکه به مردم برسد به دست قاچاقچی می‌رسد.

قدیری ابیانه با اشاره به سیاست‌های دولت در حوزه آرد و نان گفت: دولت با برنامه‌های جدیدی که در حوزه آرد و نان اجرا کرد جلوی یک معضل بزرگ را گرفت و در حقیقت فداکاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: کالاهایی که به آنها یارانه داده می‌شود مرکز ایجاد مافیا هستند. زیرا با قیمت آزاد قاچاق می‌شوند. قاچاق در حوزه آرد و نان نیز در حال انجام بود و آرد از کشور خارج می‌شد. از این پس تولید گندم به صرفه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها