فتح خرمشهر؛ فتح خون/ استاندار چهارمحال و بختیاری:

شکل‌گیری «جبهه مقاومت» یکی از پیام‌های مهم فتح خرمشهر است

«حیدری» گفت: یکی از پیام‌های مهم فتح خرمشهر شکل‌گیری جبهه مقاومت است؛ همچنین وحدت، همدلی، تحمل سختی‌ها و... نیز از دیگر پیام‌های عملیات بیت‌المقدس محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۵۲۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸ - 24May 2022

آزادسازی خرمشهر یکی از نقاط افتخارآمیز کشور ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «غلامعلی حیدری» استاندار چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز (سه‌شنبه) در آیین نکوداشت نقش‌آفرینان عملیات بیت‌المقدس در شهرکرد، با اشاره به اینکه فتح خرمشهر یک حادثه مهم تاریخی است، اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر یکی از نقاط افتخارآمیز است که هرساله با توجه به اهمیت موضوع، سوم خرداد را گرامی می‌داریم.

وی افزود: عملیات بیت‌المقدس از اردیبهشت آغاز شد و اگر برگردیم و شرایط آن زمان را با چشم ببینیم، متوجه سختی کار خواهیم شد؛ چراکه جمهوری اسلامی مورد تحریم ناجوانمردانه دشمنان قرار داشت و حتی برای تامین سیم‌خاردار نیز با مشکل روبه‌رو بود  و این ایران در یک جنگ نابرابر، مقابل تمامی دنیا قرار داشت؛ همچنین عملیات‌های روانی فراوانی علیه جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شد و بیش از ۵۰ کشور وظیفه تامین تجهیزات رژیم بعثی عراق را برعهده داشتند.

حیدری ادامه داد: عملیات روانی شدید برای تضعیف روحیه مردمی که پشتیبان رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد بودند، از دیگر فعالیت‌هایی بود که توسط دشمنان علیه ایران اجرا می‌شد. همچنین شهر‌های کشور به وسیله موشک‌های رژیم بعث مورد حمله قرار می‌گرفتند و روش‌های غیرمتعارفی مانند بمباران خوشه‌ای و به کار بردن سلاح شیمیایی در این جنگ استفاده می‌شد. علاوه‌بر این، منافقان و عوامل نفوذی در داخل کشور نیز اقدام به ترور می‌کردند و ۱۷ هزار نفر از مردم و مسئولان برجسته نظام توسط منافقان تروریست به شهادت رسیدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: برخی افراد بی‌بصیرت به جای پشتیبانی از رزمندگان اسلام، خائنانه با دادن بیانیه آب در آسیاب دشمن می‌ریختند؛ بنابراین شرایط سختی در دوران دفاع مقدس حاکم بود؛ اما در همین شرایط مردم بصیر ایران با ندای ولی فقیه زمان امام خمینی (ره) ایستادگی کردند و با وحدت، ایثار و حضور در صحنه، به فتح بزرگی دست پیدا کردند که این پیروزی نیتجه صبر، وحدت، ایستادگی، ازخودگذشتگی و... است و خداوند نیز وعده آن را داده است؛ در صورتی که مومنان در راه خدا جهاد کنند، از جایی که تصور نمی‌کنند خدا به آن‌ها یاری می‌رساند.

وی اضافه کرد: نمونه کمک‌رسانی خداوند به مردم ایران، فتح و آزادسازی خرمشهر است؛ چراکه دشمن تمام تلاش خود را برای حفظ این شهر به‌کار برد و آن را به یک دژ تسخیرناپذیر تبدیل کرده و موانع شدید در اطراف این شهر ایجاد کرد. همچنین چندین لشکر در خرمشهر مستقر بودند و به همین دلیل صدام با اطمینان کامل از نیرو‌ها و توان خود گمان می‌کرد که هیچ نیرویی توان گذشتن از موانع آن‌ها را ندارد و اظهار کرده بود که اگر نیرو‌های ایرانی بتوانند خرمشهر را آزاد کنند، کلید بصره را به آن‌ها خواهم داد؛ اما با لطف و عنایت الهی، مردم مزد ایثار و صبر خود را دریافت کردند.

حیدری تصریح کرد: بسیاری از رزمندگان و فرماندهان با وجود مجروحیت استقامت کردند و به حضور خود در عملیات بیت‌المقدس ادامه دادند و با توکل بر خدا و اطمینان به وعده او، تمامی مراحل این عملیات را به خوبی به اتمام رساندند و به فتح و پیروزی عظیم دست پیدا کردند.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در عملیات بیت‌المقدس نیرو‌های بعث عراق تلفات کشته‌های بسیاری دادند همچنین حدود ۱۹ هزار از افراد آن‌ها به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند؛ درصورتی که با توجه به تجهیزات و تعداد نیرو، ایران در یک جنگ نابرابر قرار داشت و این موضوع نشان‌دهنده این است که خداوند یک رعب و وحشت در دل دشمن انداخت و به همین دلیل از این فتح و پیروزی به عنوان یک نماد معرفی می‌شود؛ چراکه با انسجام، وحدت، برادری، عبور از نفاق و... به دست آمد.

وی بیان کرد: امروزه ایران در شرایط جدیدی قرار دارد و مسئولان و ریاست محترم جمهوری عزم جدی برای نجات اقتصاد ایران دارند و سعی در برقراری عدالت اجتماعی دارند و تلاش می‌کنند از بهره‌مندی یک عده محدود و ضعیف‌تر شدن مستضعفان جلوگیری کنند.

حیدری با اشاره به عملیات روانی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: دشمن سعی دارد با برهم زدن اوضاع، به منافع خود دست یابد. همچنین سعی دارد در جامعه ایران شکاف ایجاد کند و این نشان می‌دهد به درستی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «خرمشهر‌ها در پیش است» که نیازمند اتحاد، وحدت، بصیرت، انسجام، همدلی و... است؛ چراکه فتح خرمشهر نیز با وجود سختی‌های فراوان با وجود همین موارد در میان رزمندگان حاصل شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از پیام‌های مهم فتح خرمشهر شکل‌گیری جبهه مقاومت است؛ همچنین وحدت، همدلی، تحمل سختی‌ها و... نیز از دیگر پیام‌های عملیات بیت‌المقدس محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار