پیام نماینده، ولی فقیه در لرستان به مناسبت برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی؛

چهارم خرداد یادآور نقش بی‌بدیل روحانیت در دفاع از اسلام است

حجت‌الاسلام «شاهرخی» در پیامی، روز چهارم خرداد را یادآور نقش بی‌نظیر روحانیت در دفاع از کیان اسلام و میهن اسلامی دانست.
کد خبر: ۵۲۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵ - 24May 2022

چهارم خرداد یادآور نقش بی بدیل روحانیت در دفاع از اسلام است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، به مناسبت، برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی در شهر مقدس قم و ۵۴ شهید روحانی استان لرستان پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

محافل و مجالسی که با نام شهدا و گرامیداشت آن گرامیان افلاک نشین برگزار می‌شود همواره معطّر و دل انگیز است.

روز چهارم خرداد ۱۴۰۱ گرامیداشت چهار هزار و ۵۴ شهید روحانی استان لرستان؛ یادآور نقش بی‌نظیر روحانیت در دفاع از کیان اسلام و میهن اسلامی است.

کنگره چهار هزار شهید روحانی گواهی است بر این که روحانیت از مسجد و محراب امامت جمعه و جماعات تا سلول‌های پر رنج و انفرادی رژیم منحوس و ضد مردمی پهلوی تا خطوط مقدم جبهه‌های نور و میادین مین خون پاکشان تارک تاریخ فقاهت را رنگین کرد.

روحانیتی که در همه احوال همراه با مردم بوده و همای سعادت را در مجاورت با مردم می‌داند مبارزاتش در طول تاریخ و قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام عظیم الشأن همچون نگینی درخشان در تاریخ حماسه و پایداری می‌درخشد.

دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور گسترده روحانیت از مراجع عظام تقلید تا طلاب مبتدی در عرصه جهاد و دفاع مقدس است.

در این قطعه از تاریخ که دشمنان تمام امکانات جنگی، تجهیزاتی، تبلیغاتی، مالی و نیروی انسانی را به کمک گرفتند با ملتی روبرو شدند که در قدم های استوار، اراده‌ای آهنین و قدرت برخاسته از ایمان بی‌نظیر بود و در پایان این دشمنان پلید را با شکستی فاحش روبرو نمودند.

روحانیت در هشت سال دفاع مقدس به عنوان پرچم داران حرکت های جهادی و انقلابی به شکل‌های گوناگونی انجام وظیفه کردند.

تشویق و ترغیب مردم به حضور در میدان های نبرد و دمیدن روحیه استقامت و پایداری و اطمینان به تحقق وعده الهی سبب حضور انبوه رزمندگان در جبهه‌های جنگ گردید.

ورود روحانیون رزمی در جبهه‌ها به صورت بسیجی و تلفیقی از رزم و تبلیغ با حفظ لباس مقدس روحانیت سلاح در دست تاثیر بسیار عمیقی در ارتقای روحیه مردم و رزمندگان اسلام داشت.

برخی دیگر از روحانیون آموزش های تخصصی رزم را سپری نمودند و مسئولیت‌های مهمی در گردان ها و تیپ های رزمی را برعهده گرفتند. اینان در حقیقت عزت جهاد را با فضیلت علم درآمیختند و الگویی از عالِم و عامل گشتند.

سلام و درود خداوند متعال بر شهدای روحانیت که رساله علمیه و عملیه را با مرکب خون نوشتند. ما امروز به عنوان شاهدان چنین فداکاری‌ها و ایثار های ماندگار وظیفه داریم این مسیر نورانی که راه تحقق آرمان ها و ارزش های اسلامی و دینی است را با صلابت و مستحکم در سایه تدابیر و توصیه های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سپری نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها