سردار شیخی در قم خبر داد

ارائه مجوز تدریس «آشنایی با دفاع مقدس» به 2700 استاد دانشگاه

معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس از ارائه مجوز تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس به بیش از دو هزار و 700 استاد دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۵۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ - 07September 2015

ارائه مجوز تدریس «آشنایی با دفاع مقدس» به 2700 استاد دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، سردار علیاصغر شیخی در نشست هماندیشی روسا و معاونان آموزشی و اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قم که در دانشگاه قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جدید یکی از دستورات رهبر انقلاب اسلامی است تصریح کرد: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ماموریت دارد ابعاد مختلف دفاع مقدس را مورد بررسی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه گذراندن درس دو واحدی آشنایی با دفاع مقدس، اختیاری است مطرح کرد: وزارت علوم بر الزامی اعلام کردن این درس تاکیدات بسیاری دارد اما تاکنون پژوهشگاه این اقدام را انجام نداده است.

معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه سه هزار نفر در این پژوهشگاه دوره گذرانده و بیش از دو هزار و 700  نفر مجوز تدریس گرفتهاند عنوان کرد: دانشجویانی که این واحدهای درسی را سپری کردهاند نسبت به آموزههای این درس نگاه متفاوتی دارند و نکات شنیدنی را در مورد آموختههای خود بیان کردهاند.

وی ادامه داد: انتقال ایثارگریها رسالتی بر دوش دانشگاههاست و مسئولان و اساتید دانشگاهها به این امر نگاه شغلی ندارند زیرا در برخی از دانشگاهها اساتید و مسئولان هزینههایی نیز برای ارائه این واحدهای درسی پرداخت میکنند.

شیخی بر لزوم انتقال رشادتهای دفاع مقدس به نسلهای آینده جامعه تاکید کرد و افزود: در برخی از دانشگاهها 50 کلاس آموزشی برای واحدهای درس آشنایی با دفاع مقدس برگزار میشود.

وی از تایید سرفصلهای کتاب آشنایی با دفاع مقدس توسط وزارت علوم یاد و اظهار کرد: محتویات این کتاب آموزشی توسط پژوهشگاه علوم و معارف تهیه شده و تغییراتی در این کتاب انجام میشود.

شیخی ادامه داد: 18 گروه تالیف کتابهای درسی از علوم دفاع مقدس استفاده کرده و در کتابهای خود به تشریح معارف جنگ تحمیلی به صورت سطحی پرداختهاند.

وی با تاکید بر اینکه 28 دوره فشرده آموزشی برای اساتید دانشگاهها برگزار و 70 تفاهم نامه میان پژوهشگاه و مراکز علمی مختلف امضاء شده است یادآور شد: تحقیقات دانشجویی به سمت معارف دفاع مقدس هدایت شده است و این دستاورد را مدیون فعالیت بدون چشمداشت مادی اساتید دانشگاهها هستیم.

معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خبر داد: گفتمان علمی امام و رهبری در دفاع مقدس یکی از همایش علمی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس است که در سال جاری برگزار میشود.

وی با اشاره به اینکه شورای انقلاب فرهنگی به صورت مستمر بر شیوه تدریس واحدهای درس آشنایی با دفاع مقدس نظارت دارد مطرح کرد: اساتید این واحدهای درسی نباید در کلاسهای خود نگاه صنفی و حزبی داشته باشند همانطور که این امر در هشت سال دفاع مقدس به خوبی رعایت شد.

شیخی با تاکید بر اینکه دانشگاهها باید درس آشنایی با دفاع مقدس را به صورت الزامی ارائه کرده و نمره آن را مورد تاثیر قرار دهند خاطرنشان کرد: آموزشهای مجازی درس آشنایی با دفاع مقدس در کشور آغاز میشود و اکنون به عنوان نمونه این فعالیت در یکی از دانشگاههای کشور اجرایی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار