فتح خرمشهر؛ فتح خون/ رزمنده دوران دفاع مقدس:

پشتیبانی مردم همدان از رزمندگان در عملیات «الی بیت‌المقدس» مثال‌زدنی بود

«حاجی‌بابایی» با اشاره به پشتیبانی مردم همدان از رزمندگان در عملیات «الی بیت‌المقدس» گفت: کمیته امداد همدان روزانه یش از ۴۰ هزار غذا برای رزمندگان طبخ می‌کرد و تعمیرکاران خودروی همدانی در منطقه مستقر شده بودند و ماشین‌های رزمندگان را تعمیر می‌کردند.
کد خبر: ۵۲۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ - 25May 2022

پشتیبانی مردم همدان از رزمندگان در عملیات «بیت‌المقدس» مثال زدنی بود«علی‌اصغر حاجی‌بابایی» رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان،  با اشاره به اتحاد بین نیروهای مسلح، جهاد سازندگی و مردم در عملیات الی بیت‌المقدس، اظهار داشت: در این عملیات همه هماهنگ با یکدیگر کارها را انجام‌ می‌دادند که یک اتفاق نادر بود و هماهنگی بالایی بین ارتش، سپاه، نیروهای مردمی، جهادسازندگی و همچنین کمیته امداد وجود داشت.

وی با بیان اینکه لشکر ۲۱ حمزه و تیپ محمد رسول‌الله (ص) مشترک با هم عملیات انجام دادند، گفت: وقتی نیروهای سپاه از کارون عبور کردند و وارد عملیات شدند، ارتش سریع سه پل را در کارون تاسیس کرد که خیلی برای عقبه مهم بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه نیروی هوایی از بالای خاکریزها عبور و راه را برای رزمندگان هموار می‌کرد، افزود: هماهنگی بالایی بین نیروها وجود داشت و همانند ماشینی بودیم که اگر یک چرخ آن نبود نمی‌توانستیم حرکت کنیم.

وی به پشتیبانی کمیته امداد همدان از رزمندگان در این عملیات اشاره کرد و گفت: کمیته امداد همدان بیش از ۴۰ هزار نفر را در این خط غذا می‌داد و مردم بزرگترین نقش را در پشتیبانی از نیروهای رزمنده داشتند و علاوه بر تدارکات  گاها در خط مقدم با لباس شخصی می‌جنگیدند.

حاجی بابایی افزود: چاپارخانه همدان (محل تعمیرات ماشین) با تمام امکانات در منطقه دارخوین مستقر شده بود و بدون دریافت هیچ‌‌گونه هزینه‌ای، ماشین‌های رزمندگان را تعمیر می‌کردند که خدمت بزرگی در منطقه انجام دادند.

 وی بیان داشت: نیروهای همدان در قالب تیپ محمدرسول‌الله (ص) نقش ارزشمندی در فتح خرمشهر داشتند و بعد از این عملیات غنائم جنگی را با خود بردند و در همدان تیپ انصارالحسین (ع) را تشکیل دادند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در پایان متذکر شد: رمز پیروزی در عملیات الی بیت‌المقدس،  فرماندهی و درایت  امام راحل، وحدت بین مردم و نیروهای مسلح و ایمان به خدا بود که امام راحل هم بعد از فتح خرمشهر فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد‌».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها