فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مسئول نماینده ولی‌فقیه در سپاه سمنان:

دشمن به دنبال آرمان‌زدایی بین نسل جوان است

«حسینی دیباجی» گفت: دشمن به دنبال آرمان‌زدایی، استقلال‌زدایی و بی‌تفاوتی بین نسل جوان و در نهایت سلطه فرهنگی غرب است که باید با جهاد تبیین یاری‌گر انقلاب باشیم.
کد خبر: ۵۲۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ - 25May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید «محسن حسینی‌دیباجی» مسئول نماینده ولی‌‎فقیه در سپاه سمنان امروز در مراسم اجلاسیه سراسری شهدای روحانی که به‌صورت هم‌زمان با سراسر کشور در شهر مقدس قم و به‌صورت ارتباط زنده تصویری برگزار شد با اشاره به نقش برجسته علما و روحانیون در برهه‌های مختلف تاریخ اسلام اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ نقش مرجع و هدایت‌کننده‌ای داشته است که همین نقش در پیشبرد و پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مهم و مؤثر بود. تبیین اندیشه حکومت اسلامی که تئوریسین آن امام خمینی (ره) بود از مهم‌ترین اهداف روحانیت است.

حسینی‌دیباجی تصریح کرد: مردمی بودن و پیشگامی در مبارزات سیاسی از دیگر نقش‌های روحانیت است که در دوران ستم‌شاهی بروز و ظهور پیدا کرد.

وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: روحانیت حضوری فعال در دوران دفاع مقدس داشتند ازجمله روحانی شهید محمدحسن شریف قنوتی نخستین روحانی شهید دفاع مقدس نقش مهمی در مقاومت خونین‌شهر بر عهده داشت. تقدیم بیش از چهار هزار شهید روحانی از افتخارات جامعه روحانیت در انقلاب اسلامی است و استان سمنان نیز با ۱۱۳ شهید روحانی برگ زرینی را در کتاب افتخارات این استان به ثبت رسانده است.

مسئول نماینده ولی‌‎فقیه در سپاه سمنان افزود: روحانیت بعد از دوران دفاع مقدس نیز در عرصه‌های مختلف مانند سیل و زلزله و در سال‌های اخیر اقدامات جهادی در مقابله با بیماری کرونا، خدمتی دلسوزانه و بی‌منت داشته‌اند.

حسینی دیباجی در پایان با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین در شرایط کنونی گفت: دشمن به دنبال آرمان زدایی، استقلال زدایی، بی‌تفاوتی بین نسل جوان و در نهایت سلطه فرهنگی غرب است که باید با معرفی الگو‌ها و شاخص‌های انقلاب در جهاد تبیین یاری‌گر انقلاب باشیم. از افتخارات روحانیت شیعه از زمان غیبت تاکنون حضور فعال، امیدآفرین و نقشی مؤثر در جامعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار