نماینده ولی فقیه در مازندران:

روحانیون مدافع ولایت هستند

آیت‌الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه روحانیون مروج و مدافع ولایت هستند، گفت: آیات عظام باید دستورات دین را برای مردم تبیین و ترویج کنند.
کد خبر: ۵۲۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹ - 25May 2022

روحانیون مروج ولایت و مدافع ولایت هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز (چهارشنبه) در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت علمای دین «محمد کوهستانی»، «حسین محمدی لائینی»، «صابر جباری»، «محمدعلی علوی گرگانی» و «محمد سورتیچی» که در مسجد ابوالفضل (ع) روستای لائی نکا برگزار شد، به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) در بحث ولایت اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام بر پنج پایه نماز، زکات، حج، روزه و ولایت استوار است و ولایت افضل بر همه این پنج اصل است.

وی با بیان اینکه والی و آن کسی که صاحب ولایت است ما را راهنمایی به عبادت و دین داری می‌کند، افزود: اگر مکتب امام جعفرصادق (ع) نبود واقعیت‌های اخلاقی، علمی، فقهی و عرفانی دین مبین اسلام تشریح نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما مدیون تربیت شاگرد توسط امام جعفر صادق (ع) هستیم و ترویج و توسعه دین را مدیون شاگردان آن حضرت هستیم، اضافه کرد: امامان معصوم (ع) به حق ولایت دارند و با عمل به سیره آن‌ها می‌توانیم در مسیر عبادت و معنویت قرار بگیریم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه در زمان غیبت همانند عصر حاضر که صاحب ولایت امام زمان (عج) است جریان ولایت براساس روایت و ادله متقن به نیابت از امام عصر (عج) به فقها داده شده است، بیان داشت: در عصر معاصر از زمان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، ولی بودند و مردم به جهت ولایت داشتن ایشان انقلاب کردند و شاه پهلوی را به بیرون راندند.

وی با بیان اینکه بعد از ارتحال امام خمینی (ره) بیش از سی و چند سال امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نائب امام زمان (عج) هستند، تصریح کرد: امام زمان (عج) معصوم است و دستورات آن حضرت حجت است، اما در میان غیر معصوم از، ولی فقیه اطاعت پذیری داریم.

محمدی لائینی با بیان اینکه آیات عظام باید دستورات دین را برای مردم تبیین و ترویج کنند، عنوان کرد: برخی از روحانیون نیز روستا به روستا برای مردم مسائل شرعی را بیان می‌داشتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه آیات عظام، فقها، طلاب و روحانیون مروجان ولایت و دین هستند، افزود: قشر روحانیت منشأ خیر و برکت است.

وی اظهار داشت: این روحانیون دست خیر دارند و خدمات اجتماعی و عمرانی بیشماری را به مردم مناطق مختلف روستایی و شهری ارائه می‌کنند.

محمدی لائینی با بیان اینکه روحانیون مروج ولایت و مدافع ولایت هستند، اظهار کرد: تشویق دانش آموزان برای ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه مورد توجه همگان باشد.

امام جمعه ساری ضمن گرامیداشت یاد و نام درگذشتگان حادثه برج متروپل آبادان، بیان داشت: این حادثه نتیجه خیانت برخی مسئولین ناکارآمد است.

وی به سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر اشاره و بیان کرد: مدافعان ولایت در هشت سال دفاع مقدس جانانه از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار