امام جمعه بشرویه:

سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان «بشرویه» برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام «معلمی» از سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه در شهریور امسال خبر داد و گفت: سابقه درخشان اهالی این شهرستان در انقلاب اسلامی، بهبوهه شروع و زمان جنگ و حضور در جبهه‌ها در کل استان در تاریخ می‌درخشد.
کد خبر: ۵۲۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ - 25May 2022

سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان «بشرویه» برگزار می شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلیمن «سید محمد معلمی» امام جمعه بشرویه، امروز (چهارشنبه) در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای این شهرستان با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: این شهرستان مردمی بسیار متدین، انقلابی و مؤمن دارد که سابقه دیرینه‌ای در مراسمات مذهبی و دینی دارند، زبان زد خاص و عام هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم بشرویه دین خود را به انقلاب اسلامی با تقدیم ۱۵۴ شهید ادا کرده‌اند، یادآور شد: این شهرستان بیش از ۳۳۰ جانباز که ۱۰۰ نفر از آن‌ها جزو جانبازان بالای ۲۵ درصد هستند، به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلیمن معلمی گفت: در دوران دفاع مقدس شهرستان بشرویه یک‌هزار و ۶۳۰ رزمنده داشته است که از این تعداد، یک‌هزار و ۳۳۰ نفر از آن‌ها بسیجی بوده‌اند.

وی به وجود ۲۳ آزاده در شهرستان بشرویه اشاره کرد و افزود: همچنین این شهرستان ۲۰ رزمنده به عنوان مدافعان حرم داشته است.

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه این شهرستان افتخار میزبانی پنج شهید گمنام را دارد، یادآور شد: همچنین ۱۰ تن از شهدای این شهرستان مفقودالاثر هستند.

حجت‌الاسلام و المسلیمن معلمی ادامه داد: شهرستان بشرویه بعد از بیرجند، بالاترین میزان جانباز بالای ۷۰ درصد با وجود هفت نفر از این عزیزان را دارد.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس به طور میانیگن حداقل یک گردان از شهرستان بشرویه در تمام دوران جنگ حضور داشتند، بیان داشت: حضور پررنگ و پرشور رزمندگان این شهرستان در چند عملیات مهم از قبیل عملیات طریق‌القدس که ۷۲ تن از رزمندگان این شهرستان در این عملیات حضور داشتند و ۹ شهید، ۱۴ آزاده و ۲۶ مجروح در این عملیات تقدیم شده، قابل ستایش است.

امام جمعه بشرویه افزود: در دوران بعد از جنگ نیز مردم شهرستان بشرویه در تمام صحنه‌های انقلاب از جمله راهپیمایی‌ها و انتخابات سنگ تمام گذاشته و با حضور پرشور، پررنگ و معنادار خودشان، به انقلاب اسلامی ادای دین کردند.

حجت‌الاسلام و المسلیمن معلمی از سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه در شهریور امسال خبر داد و گفت: سابقه درخشان اهالی این شهرستان در انقلاب اسلامی، بهبوهه شروع و زمان جنگ و حضور در جبهه‌ها در کل استان در تاریخ می‌درخشد.

امام جمعه بشرویه با بیان این‌که دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی دیگر از درخواست‌های مردم شهرستان بشرویه است، از نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی خواست تا به مسئولان استانی و مدیران‌کل و تمام افرادی که می‌توانند در راستای برگزاری کنگره شهدای این شهرستان همکاری کنند، تأکید کند تا در این امر مهم مساعدت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار