سردار کارگر مطرح کرد:

همایش "تبیین گفتمان امام و رهبری در دفاع مقدس" برگزار می‌شود/ لزوم گسترش خاطره‌گویی دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه متاسفانه در مورد نقش ولی فقیه در دفاع مقدس به خوبی کار نشده است، گفت: برای تبیین نقش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در دفاع مقدس همایشی برگزار می کنیم.
کد خبر: ۵۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ - 07September 2015

همایش

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس صبح امروز در نهمین جلسه شورای هماهنگی بنیاد اظهار داشت: بنا داریم در رابطه با نقش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در دفاع مقدس همایشی برگزار کنیم لذا از سایر سازمانها تقاضا داریم در این امر مشارکت داشته باشند.

وی در این رابطه افزود: متاسفانه در مورد نقش امام در دفاع مقدس به خوبی کار نشده است و ما با برگزاری این همایش تلاش داریم نقش ولی فقیه در دفاع مقدس را مورد توجه قرار بدهیم.

سردار کارگر بیان داشت: جا دارد ما به تبیین نقش خداوند تبارک و تعالی در دفاع مقدس نیز بپردازیم. یکی از دانشجویان مقطع دکترا در پایان نامهاش به نقش خداوند در زندگی پرداخته بود؛ یعنی میشود در پایان نامههای دانشگاهی نیز به نقش خداوند در دفاع مقدس بپردازیم که یکی از نمونههای آن سخن حضرت امام است که فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

وی با بیان اینکه این همایش پژوهشی است، خاطر نشان کرد: طرح همایش از سوی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برای سازمانها ارسال میشود و نهادها و دستگاهها بطور خاص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صدا و سیما، شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و مرکز حوزههای علمیه کشور همکاری داشته باشند.در نیروهای مسلح نیز سپاه، ارتش و ناجا مشارکت کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ادامه سخنان خود در رابطه با برنامههای هفته دفاع مقدس بر لزوم گسترش نهضت خاطره گویی تاکید کرد و گفت: سرلشکر صفوی در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتند، حضرت آقا به ایشان فرمودند زمانی که به پادگانها میروید برای نیروها خاطرات دفاع مقدس را بیان کنید لذا ما باید نهضت خاطره گویی را از هفته دفاع مقدس آغاز کنیم. رزمندگان و فرماندهان در دانشگاهها، مدارس، مساجد، ادارات، پادگانها و محافل عمومی خاطرات خود را بیان کنند.

سردار کارگر با بیان اینکه از سال گذشته برای راهیان نور، گرامیداشت سوم خرداد و هفته دفاع مقدس شعاری محوری انتخاب کردهایم، افزود: شعار هفته دفاع مقدس امسال، "ما میتوانیم با همدلی و همزبانی" است.

وی جلوگیری از تحریف وقایع دوران دفاع مقدس و پرهیز از دوقطبی سازی جامعه را خطوط قرمز مراسمهای هفته دفاع مقدس بیان کرد و یادآور شد: دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است که تمامی مذاهب و اقشار در آن مشارکت داشتند.



سردار کارگر در ادامه با اشاره به حوزه نشر کتاب دفاع مقدس تصریح کرد: هر خانواده باید به کتابهای دفاع مقدسی دسترسی داشته باشد و بتواند آنها را خریداری کند لذا پیشنهاد میدهم که در هفته دفاع مقدس "هر خانواده یک کتاب دفاع مقدسی" تهیه کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همچنین به مسئول برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس پیشنهاد داد تا در کنار فروش در نمایشگاه، امکان خرید مجازی برای مخاطبین نیز فراهم شود و ناشران حاضر در نمایشگاه نیز تخفیف ویژهای ارائه کنند.

سردار کارگر در رابطه با فضای شهرها در هفته دفاع مقدس نیز بیان داشت: باید فضای شهرها به گونهای باشد که هر انسانی در شهر تردد میکند، متوجه بشود ایام هفته دفاع مقدس است. جلوی درب مدارس، مساجد و ساختمانهای اداری حداقل یک بنر زده شود.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس سال گذشته برنامههای خوبی برگزار شد، از نمایندگان وزارتخانهها خواست تا در هفته دفاع مقدس سال جاری جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان وزارتخانهها تجمعی برگزار شود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: طبق اعلام وزارتخانهها و دستگاههای اجرایی حدود هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا میشود. صدا و سیما نیز برنامههای خوبی جهت بزرگداشت این هفته تدارک دیده است. در چند روز گذشته نیز دیداری با مدیران عامل رسانهها داشتیم که استقبال خوبی داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار