در جلسه شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح شد؛

معماری اسلامی ایرانی در طراحی یادمان‌ها و گلزارهای شهدا رعایت شود/ تهران اثری از بمباران‌های موشکی ندارد

نهمین جلسه شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز باحضور سردار کارگر برگزار شد و اعضا به بیان نظرات خود پرداختند.
کد خبر: ۵۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ - 07September 2015

معماری اسلامی ایرانی در طراحی یادمان‌ها و گلزارهای شهدا رعایت شود/ تهران اثری از بمباران‌های موشکی ندارد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نهمین جلسه شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس صبح امروز با حضور اعضای آن در محل ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

در این جلسه اعضا در رابطه پیوستهای سند راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به بحث و تبادل نظر پرداختند.

** لزوم رعایت معماری اسلامی ایرانی در طراحی یادمانها و گلزار شهدا

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: در کنار موارد ایجابی دفاع مقدس باید به موارد سلبی نیز پرداخت که به طور مثال اگر در جنگ اینگونه میشد، بهتر بود.

وی در خصوص معماری گلزار شهدا نیز گفت: متاسفانه در بازسازی قبور شهدا و یادمانهای دفاع مقدس معماری اسلامی به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است. پیشنهاد من این است که یک گروه مسئول نظارت بر اجرای معماری اسلامی ایرانی باشند.

** بدون حضور در فضای مجازی به خوبی نمیتوان ارزشهای دفاع مقدس را نشر داد

سردار بهروز اثباتی فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح نیز در این جلسه بیان داشت: در محیط مجازی ارتباطات دو طرفه است اما در صنایع فرهنگی ارتباطات یک سویه است. وب نیز فضایی دو سویه دارد، لذا فضای مجازی و وب معادل و زیرمجموعه صنایع فرهنگی نیست.

وی تاکید کرد: امروزه بدون حضور در فضای مجازی نمیتوان ارزشهای دوران دفاع مقدس را به خوبی نشر داد.

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز در جریان بحث و تبادل نظر در این جلسه نیز اظهار داشت: در یادمانهای دفاع مقدس تاکید شده است که فیزیک یادمانها دست نخورد و طبیعی باقی ماند و سایر فعالیتهای ساخت و سازی در حاشیه این یادمان صورت بگیرد.

وی با اشاره به احیا بیمارستانهای دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سعی بر این است، شاکله این بیمارستانها به هم نخورد چرا که اصل حفظ موجودها است و نباید به اصل داشتههایمان خللی وارد شود. اگر اینکه بخواهیم نمونه سازی و بازآفرینی از آن دوران نیز بکنیم باید در مراکز فرهنگی دفاع مقدس و موزهها صورت بگیرد.

** تهران اثری از بمبارانهای موشکی ندارد

"محمدهادی ایازی" قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکتهای اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیریههای حوزه سلامت و نماینده وزارت بهداشت در شورای هماهنگی بنیاد نیز در این جلسه بیان داشت: امروزه افراد بسیاری از کشورهای مختلف به تهران سفر و از نقاط دیدنی آن بازدید میکنند اما ما در شهر تهران یک نمونه نداریم که بگوییم در زمان جنگ این مکان توسط رژیم بعث بمباران هوایی یا مورد حمله موشکی واقع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار