فرمانده سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ع):

هدف دشمن تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت در جوانان ما است

سرلشکر ایزدی گفت: انقلاب ما با آشتی دادن سیاست و معنویت گفتمان جدیدی وارد دنیای معاصر کرده که ایثار و شهادت در راه حق را سعادت می‌داند و هدف غرب تضعیف همین روحیه ایثار و شهادت در مردم انقلابی ما است.
کد خبر: ۵۲۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴ - 26May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرلشکر پاسدار «مصطفی ایزدی» فرمانده سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ع) در «نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» که امروز در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد اظهار داشت: انقلاب ما با آشتی دادن سیاست و معنویت با هم گفتمان جدیدی وارد دنیای معاصر کرده که ایثار و شهادت را مایه سعادت می‌داند و هدف غرب تضعیف همین روحیه ایثار و شهادت در مردم انقلابی ما است.

وی افزود: انقلاب ما در مسیر تداوم چیزی است که ائمه در راه آن شهید شدند و پرچم آن به امام عصر (ع) رسید و آنچه که علما و امام پیگیر آن بوده‌اند آموزه های قرآن کریم بوده که منطبق با فطرت انسان است.

معاون امور راهبردی و اشراف ستاد کل نیروهای مسلح افزود: یکی از مظاهر تکامل و اعتلای انسان نسبتش با از خودگذشتگی در مسیر صحیح و الهی است و از این حیث، انسان تکامل یافته یعنی انسانی که وارسته و وابسته به عقیده و ایمان و ایثار و شهادت است و این تکامل شبیه تکامل روح درون جسم است.

فرمانده قرارگاه سایبری خاتم الانبیا (ص) در ادامه گفت: اولین مظهر جهاد همانا جهاد اکبر به معنای خودسازی و تهذیب نفس و تقوای درون است که  بالاترین تراز در مکتب پیامبر است و چنین فردی خود مبنای تغییر در جامعه می‌شود.

 سرلشکر ایزدی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) یک بعثت درونی و یک بعثت بیرونی به ما معرفی کردند افزود: مقدمه بعثت بیرونی بعثت در درون است و شهدای ما هم این بعثت را طی کرده‌ و به بالاترین مدارج رسیدند و از این روی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نمی‌توان به موارد ظاهری پرداخت و از موارد داخلی و بعثت درونی غافل شد.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر توضیح داد: انسان در بعثت اول که همان درونی است پس از خودسازی، آرمان و جهان‌بینی پیدا می‌کند و سپس در بعثت دوم در راه هدف خود جهاد می‌کند و سپس خود راهیابی کرده و منشا اثر می‌شود.

وی افزود: امام عارفی وارسته بود و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس در راهی که امام ترسیم کرد گام نهادند و ما نیز امروز برای ترویج و پیشبرد فرهنگ ایثار و شهادت باید همان مسیری را که شهدا رفتند برویم و این مسیر یک مسیر ضروری برای امروز و آینده کشور و سرنوشت انقلاب است.

سرلشکر ایزدی در ادامه به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس به ویژه بیان رشادت‌های لشکر 19 فجر و 33 المهدی پرداخت و افزود: دژ شلمچه غیر قابل نفوذ بود و لشکر 57 ابوالفضا و 19 فجر هربار که به این دژ نفوذ ناپذیر یورش می‌بردند با دریایی از موانع روبرو می‌شدند اما رزمندگان ما به ویژه از استان فارس با اخلاص و بعثت درون این دژ را شکستند و به فرموده رهبر معظم انقلاب کاری کردند که شب عملیات‌های ما بسیاری از روسای کشورها و فرماندهان دشمن از نگرانی خواب به چشمشان نمی‌رفت.

وی در ادامه با نام بردن از دلاوری رزمندگان دفاع مقدس فارس از جمله شهدای گرانقدر اعتمادی، دوران، آذرپیکان، رحمانیان، ذوالفقارنسب، جاویدی، استوار و اسکندری گفت: آنها از ظرفیت درونی بهره بردند و توانستند دستاوردهای بزرگی را برای ما به ارمغان بیاورند.

فرمانده سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ع) خاطرنشان کرد: امروز جنگ رسانه‌ای و فضای مجازی خیلی مهم است و دشمن در اتاق فکر خود می‌کوشد که اخلاق و دین را به عنوان دو عامل اصلی برون‌رفت جمهوری اسلامی ما از بحرانهایی چون جنگ و تحریم از جوانان ایرانی بگیرد و خرافه‌پرستی و جریان‌های انحرافی و بی‌قیدی را جایگزین آن کند و این مساله به نحوی بارز است که فرانسیس فوکویاما به عنوان یکی از مشهورترین نظریه‌پردازان معاصر اعتراف کرد که دو چیز انقلاب اسلامی را حفظ کرده که همانا آن دو چیز فرهنگ ایثار حسینی و فرهنگ انتظار مهدوی است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها اذعان نمودند که ما با تهاجم ترکیبی دشمن مواجه هستیم که فرهنگ و دیانت جامعه ایرانی را نشانه رفته است.

سرلشکر ایزدی در پایان نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: این قبیل همایش‌های علمی باید تبدیل به عملی فرهنگی با نتایج با ارزش شود و ما نیز باید از تجارب 1400 ساله ظهور اسلام و تجارب 40 ساله انقلاب استفاده کنیم و روی تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت و دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس کار کنیم و دولتمردان با عمل خود مروج این فرهنگ باشند و مجلس نیز در عمل انقلابی باشد تا شرایط به گونه‌ای رقم نخورد که طرفداران انقلاب و نظام تضعیف شوند.

وی افزود: مدارس و دانشگاه‌های ما نیز باید در مسیر تعالی این فرهنگ حرکت کنند و تبلیغ و تبیین جهاد مقدس ما در دوران 8 ساله که به فرموده رهبر انقلاب خودش گنج و به سان یک دانشگاه است برای ما تکلیف شود و برای نبرد نرم با دشمن نیز آماده شویم زیرا جنگ نرم و شناختی دشمن، امروز روی اذهان ما است.

انتهای پیام/ س

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار