فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

مفاهیم دفاع مقدس باید به نسل‌های آینده منتقل شوند

سرهنگ «رشیدی»: هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه عملیات‌های «حاج عمران» و «بیت المقدس» یادآورد از جان گذشتگی‌ها و حماسه‌های بی‌بدیلی است که بایستی به جوانان و نسل های آینده منتقل شود.
کد خبر: ۵۲۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲ - 26May 2022

دفاع مقدس یادآورد از جان گذشتگی‌های بی‌بدیلی است که بایستی به نسل‌های آینده منتقل شود

سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان  در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، ضمن قدردانی از همه یگان‌ها و دستگاه‌های که در برگزاری برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر و هفته مقاومت در لرستان مشارکت داشتند، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  با وحدت  همگرایی  میسر می‌شود. هشت سال دفاع مقدس  به‌ویژه عملیات‌های «حاج عمران» و «بیت‌المقدس» یادآورد از جان گذشتگی‌ها و حماسه‌های بی‌بدیلی است که بایستی به جوانان  و نسل های آینده منتقل شود.

رشیدی با اشاره به مهمترین برنامه‌های اجرا شده در لرستان به مناسبت هفته مقاومت، گفت: همه برنامه‌ها  تحت ستاد عنوان ستاد بزرگداشت عملیات بیت المقدس و حاج عمران برگزار شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه همزمان با سالروز عملیات حاج عمران، دوم خردادماه گلزارهای شهدا در لرستان غبارروبی و عطر افشانی شد، تصریح کرد: دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با نماینده ولی فقیه در لرستان و شهرستان‌ها، برگزاری نشست‌های بصیرتی با موضوع تبیین مکتب جعفری در خلق حماسه‌ها و مقاومت‌ها، آغاز بر گزاری مسابقات ورزشی ویژه گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد و عملیات حاج عمران را از جمله برنامه های اجرا شده در دومین روز خرداد ماه بود.

 وی خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدای پایگاه محور در هر شهرستان ۱۰ مورد، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع سالروز آزاد سازی خرمشهر و عملیات حاج عمران، برگزاری مسابقه کتاب خوانی و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر و عملیات حاج عمران از دیگر برنامه‌های دوم خرداد بود.

رشیدی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، اجرای رژه موتوری نیروهای مسلح در مرکز شهرستان‌ها را از برنامه‌های سوم خرداد بر شمرد و گفت: اجرای زنگ مقاومت و پیروزی آزادسازی خرمشهر در تمام مدارس، دانشگاه‌ها و... تجلیل از خانواده‌های شهدا از مهمترین برنا‌ مه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر در لرستان بود.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان‌ با اشاره به اجرایی سرود «سلام فرمانده» توسط گروههای دانش آموزی در شهرهای استان لرستان به ویژه شهرستان خرم آباد، افزود: آیین اختتامیه یازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف( داستان نویسی با موضوع آزادسازی خرمشهر) همزمان با سراسر کشور، سوم خرداد ماه در لرستان نیز برگزار شد و از نویسندگان دفاع مقدس لرستان تجلیل به عمل آمد.

وی ادامه داد: توزیع بسته‌های کمک معیشتی به نیابت از شهدای سوم خرداد و عملیات حاج عمران، اعزام اردوهای جهادی برای خدمت رسانی به مناطق محروم به نیابت از شهدای سوم خرداد و عملیات حاج عمران از دیگر برنامه های هفته مقاومت  بود.

رشیدی گفت: تجلیل از خانواده معظم شهدا و رزمندگان حماسه آزاد سازی خرمشهر و عملیات حاج عمران در دستگاه‌ها و ادارات دولتی، روایتگری در مساجد، مدارس و دانشگاه‌های استان با موضوع سالروز عملیات آزاد سازی خرمشهر و عملیات حاج عمران از جمله برنامه های  بود که چهارم خرداد ماه در لرستان اجرا  شد.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان‌ با اشاره به بر گزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی کشور در شهر قم افزود: همزمان با  کنگره ملی شهدای روحانی چهارم خردادماه، کنگره 54 شهید روحانی لرستان نیز در مدارس علمیه این استان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها