سردار«محمدنبی رودکی» در نخستین جلسه قرارگاه جهاد تبیین:

یکی از مظاهر جهاد تبیین بیان حقایق دفاع مقدس به نسل امروز است

فرمانده لشکر ۱۹ فجر در دوران دفاع مقدس بیان کرد: اینکه ما دست خالی با تمام دنیای استکبار جنگیدیم باید الگویی برای عبور از مشکلات کنونی باشد و جهاد تببین امروز بیان واقعیات و معجزات دفاع مقدس به نسل کنونی است.
کد خبر: ۵۲۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱ - 27May 2022

یکی از مظاهر جهاد تبیین بیان حقایق دفاع مقدس به نسل امروز استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار«محمدنبی رودکی» فرمانده لشکر ۱۹ فجر در دوران دفاع مقدس در نخستین نشست قرارگاه جهاد تبیین در فارس که شامگاه پنجم خرداد با حضور جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: اینکه یک کشور با دست خالی و با کمترین امکانات و آنهمه حواشی و مشکلات بتواند در برابر لشکری از تمام دنیا بایستد شبیه یک معجزه است و رسالت امروز ما در جهاد تبیین بیان این واقعیات و معجزات به نسل امروز برای عبور از مشکلات کنونی است.

سردار «رودکی» بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران پس از اینکه دشمنان انقلاب به صدام چراغ سبز دادند که به کشورمان حمله کند عراق 12 لشکر مجهز داشت و این در حالی بود که ما گاهی حتی در برخی نبردها یک قبضه خمپاره هم نداشتیم و باید مدت‌ها منتظر پشتیبانی و تجهیز قوا می‌ماندیم.

وی افزود: واقعا با دست خالی با دشمنان جنگیدیم اما همان صدامی که با لشکری مجهز متشکل از 12 لشکر به ما حمله کرد و تا اهواز نیز آمد و خرمشهر،هویزه، بستان، قصرشیرین و دهها شهر و روستای ما را گرفت پس از مدتی با سیل خروشان امت ما مواجه شد و کلی تلفات و اسیر داد و غنیمت بر جای گذاشت.

سردار رودکی افزود: عراق در پایان جنگ با وجود آنهمه تلفات و خسارتی که در نبرد با ما دیده بود اما توسط کشورهای مستکبر دنیا آنقدر قدرتمند شده بود که دوباره سودای تهاجمی دیگر به سرش زد و  با 60 لشکر مجهز و آماده به کویت جمله کرد و در حالی که ما با دست خالی 35 روز مقاومت کردیم و بعدها نیز شهرهایمان را پس گرفتیم اما کویت که تمام دنیا نیز پشت سرش بود در شش هفت ساعت تسلیم عراق شد و بعدها نیز 35 کشور دور هم جمع شدند تا توانستند صدام را از کویت بیرون کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: ما یک تانک و هلی کوپتر از عراق می‌زدیم و دشمن به جای آن دوتا به آنها می‌داد و عراق کلکسیونی از بروزترین تانکها‍، هلی کوپترها و جنگنده‌های دنیا شده بود.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خاطرنشان کرد:من توفیق شهادت نیافتم و سعی کردم با خدمت به مردم راه شهدا را ادامه بدهم اما این جهاد تبیینی که امروز فراروی ما است می‌تواند در امتداد همان دفاع مقدسی باشد که منشا معجزات و حماسه‌های فراوانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار