مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

یکی از مصادیق مهم «جهاد تبیین» اطلاع‌رسانی امیدآفرین است

«جوادی» با بیان اینکه جامعه امروز به کار جدی در حوزه دین، آگاهی، امید و نشاط نیاز دارد، گفت: یکی از بخش‌های مهم جهاد تبیین اطلاع‌رسانی امیدآفرین است.
کد خبر: ۵۲۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶ - 27May 2022

یکی از مصادیق مهم «جهاد تبیین» اطلاع‌رسانی امیدآفرین استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «حسین جوادی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهر امامزاده عبدالله (ع) آمل با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب قائل به این هستند که در چهار حوزه دین، آگاهی، امید و نشاط باید برای کار فرهنگی برنامه ریزی داشت، اظهار داشت: جامعه امروزی به کار جدی در این چهار حوزه نیاز دارد و ما موظف و مکلف هستیم در هر چهار حوزه برنامه داشته باشیم.

جوادی ضمن تشریح اقدامات دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف، افزود: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی یک اصل در بدنه این دولت است و هنوز آن گونه که شایسته است برای آن فکری نشده است.

وی به اقدامات دولت در بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یا همان ارز ترجیحی اشاره و بیان کرد: ارز ترجیحی با اقتصاد مقاومتی در تضاد بوده و موجب بروز فساد، تبعیض، افزایش فاصله طبقاتی، تضعیف تولیدات داخلی و بی‌ارزش کردن پول ملی و ... شده بود و دولت با اقدام شجاعانه مبنی بر حذف ارز ترجیحی درصدد حذف روزنه‌های فساد در حوزه اقتصادی کشور است.

این مسئول با بیان اینکه در دولت گذشته ارز ۴۲۰۰ تومانی صرف واردات اقلام غیر مصرفی و غیر ضروری می‌شد، گفت: دولت آقای رئیسی در قضیه حذف ارز ترجیحی ایثار کرد قطعاً شجاعت به خرج داد قطعاً خود را فدا کرد، اما نتوانست برای تشریح مزایای این طرح از ظرفیت‌های رسانه‌ای گسترده استفاده کند.

وی یکی از بخش‌های مهم جهاد تبیین را اطلاع‌رسانی امیدآفرین دانست و اضافه کرد: دولت قبل کمترین کار را با بهترین و کارآمدترین ابزار رسانه‌ای جلوه می‌داد، اما دولت سیزدهم بیشترین کار را انجام می‌دهد، اما از کمترین جریان رسانه‌ای درست برخوردار نیست.

این مسئول ادامه داد: رسانه‌ها حتماً باید به کمک دولت بیایند کمک کنند آن چه حق مطلب است منتشر شود در این راستا اگر صادقانه رفتار شود بزرگترین خدمت به ملت انجام خواهد شد مبادا با عدم همراهی با دولت و یا تضعیف حرکت ملی که پشتوانه رهبری را هم دارد آینده مردم را به سیاهی بکشانیم.

جوادی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی در سطح کشور، استان و شهرستان اشاره کرد و گفت: کار‌های بزرگی را می‌شود در قالب شورای فرهنگ عمومی انجام داد.

وی به جایگاه رسانه‌ها در پیشبرد اهداف دولت‌ها اشاره کرد و افزود: رسانه به اندازه‌ای مهم است که در بسیاری از کشور‌های دنیا، خط و مشی دولت‌ها را تلطیف، تبلیغ و تکثیر می‌کند.

جوادی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب این روز‌ها شبانه روزی اقدام به تولید محتوا علیه طرح اقتصادی دولت می‌کنند که باید با اطلاع رسانی درست مردم را نسبت به آثار و برکات این طرح آگاه‌تر کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار