امام جمعه موقت شیراز:

امام صادق (ع) پرچمدار جهاد علمی بود

حجت‌الاسلام «محمودی» گفت: فرقه‌های انحرافی زیادی در زمان حیات امام صادق (ع) ایجاد شده بود و این امام گرانقدر با تربیت شاگردان بسیار و برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در واقع پرچمدار جهاد علمی بود.
کد خبر: ۵۲۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰ - 27May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا محمودی»، امام جمعه موقت شیراز امروز ششم خرداد ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در شیراز با اشاره به شهادت موسس فقه شیعه امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: فرقه‌های انحرافی زیادی در زمان حیات امام صادق(ع) ایجاد شده بود و این امام گرانقدر با تربیت شاگردان بسیار و برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی و تدریس در جهان اسلام با علم لدنی الهی خود به مقابله با این نحله‌ها و فرقه‌ها و گروه‌های فکری پرداخت و در واقع پرچمدار جهاد علمی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی بر نقش این امام همام در اعتلای معنویت و فضائل اخلاقی در جامعه تاکید کرد و افزود: انتقال قدرت از امویان به عباسیان و حوادث مهم بسیاری در زمان امام صادق (ع) رخ داد و از این جهت مطالعه تاریخ آن برهه زمانی بسیار مهم است.

محمودی در ادامه به مسایل داخلی کشور پرداخت و ابتدا خاطرنشان کرد: میز و مسوولیتی که به امانت و با هدف رفع مشکلات مردم در اختیار برخی مسوولین ما قرار گرفته باید صرف تاثیرگذاری و گره‌گشایی از مردم شود.

امام جمعه موقت شیراز همچنین با بیان اینکه عادلانه‌سازی نظام یارانه‌ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر بود که باید انجام می‌شد افزود: باید ساز و کاری طراحی شود که این نقدینگی به صورت کالابرگ و یا کارت خرید اقلام ضروری در اختیار مردم قرار بگیرد و خود سبب تورم و کاهش ارزش پول کشورمان نشود.

وی در ادامه ضمن تحسین رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال 1401 به نام سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین خاطر نشان کرد: توجه به شعار سال به ویژه توجه به تولیدی که مبنای آن شرکت‌های دانش بنیان با رعایت اولویت و منافع ملی باشد می‌تواند علاوه بر تثبیت و رشد اقتصاد کشور باعث شود که دست دلالان و زالو صفتان قطع شود.

محمودی در ادامه ضمن اشاره به در پیش بودن دهه کرامت گفت: باید با پیروی از سیره حضرت معصومه (س) در زندگی نسبت به آنچه می‌دانیم عمل کنیم و موجبات رشد خود و جامعه را نیز فراهم کنیم و بانوان نیز با توجه به اهمیت جایگاهشان باید از این بانوی گرانقدر الگوبرداری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار