امام جمعه دیر:

شهادت سردار «صیاد خدایی» بی‌پاسخ نخواهند ماند

«حسینی» با تبریک و تسلیت شهادت سردار صیاد خدایی توسط عوامل رژیم صهیونیستی گفت: این جنایت بی‌پاسخ نخواهند ماند و مباشران و عاملان و آمران از کرده خود پشیمان خواهند شد.
کد خبر: ۵۲۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸ - 27May 2022

شهادت سردار «صیاد خدایی» بی پاسخ نخواهند ماندبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «سیدعلی حسینی» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع)، اظهار داشت: این امام بزرگوار علاوه بر مقابله با اندیشه‌های انحرافی حاکمان ستمگر، شاگردان زیادی تربیت کردند و با آن مناظرات به عنوان شخصیت بزرگ علمی مطرح بود.

امام جمعه دیر گفت: نفوذ معنوی امام صادق (ع) خار چشم دشمن بود و مجموعه فعالیت‌های دینی، علمی و مبارزاتی ایشان باعث شد که دشمن تحمل نکرده و ایشان را به شهادت برسانند.

حسینی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر دستگاه‌ها به مناسبت‌های مذهبی، افزود: فضاسازی سازی و سیاه پوش کردن درب ادارات در ایام شهادت امام صادق (ع) کمترین انتظاری که از این دستگاه‌ها داریم.

وی عنوان کرد: جوانان و نوجوانان نسبت به ثبت نام در حوزه‌های علمیه و حرکت در راستای هدف امام صادق (ع) اقدام کنند.

وی با تسلیت حادثه ریزش ساختمان متروپل به مردم خوزستان و آبادان، بیان کرد: با مقصران این حادثه برخوردی عبرت آموز شود و از تکرار چنین حوادثی در سراسر کشور جلوگیری شود.

حسینی با بیان اینکه گاهی اوقات ناظران بر ساخت و سازها نظارت دقیق نمی‌کنند، افزود: شهرداری‌ها، ناظران و مالکان نسبت به ایمن سازی سازه‌ها دقت و اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه دیر با تبریک و تسلیت شهادت سردار صیاد خدایی توسط عوامل رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این جنایت بی پاسخ نخواهند ماند و مباشران و عاملان و آمران از کرده خود پشیمان خواهند شد.

وی افزود: این ماجراجویی‌ها از یک سو ناشی از استیصال رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر نگرانی آنها از به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای است.

حسینی با اشاره به تأثیرگذاری گسترده سرود «سلام فرمانده»، اظهار کرد: این کار فرهنگی با وجود تبلیغات سو در داخل کشور و خارج، در سطح جهان فراگیر شده است.

وی یادآور شد: محتوای این سرود اظهار عشق و ارادت به امام زمان (عج) و اعلام آمادگی برای سربازی ایشان است.

خطیب جمعه دیر با تشکر از برگزارکنندگان همایش نسل امام زمانی‌ها و اجرای سرود «سلام فرمانده» در شهرستان دیر، عنوان کرد: ما باید بتوانیم با ابتکار این سرودها را اجرا و با امام زمان (عج) ارتباط برقرار کنیم.

خطیب جمعه دیر با اشاره به اولین کنگره شهدای روحانی در قم، ابراز کرد: روحانیون علاوه بر کار تبلیغی در میدان نبرد نیز وارد شده و شهدای زیادی تقدیم نظام و انقلاب کردند.

وی تصریح کرد: در هر یک از عرصه‌های جهاد که مورد نیاز کشور است، طلاب و فضلای جوان اولین مخاطب مقام معظم رهبری هستند.

حسینی با تبریک روز قانون اساسی و مجلس، اظهار کرد: در این دو سال قانون‌های خوبی چون رتبه بندی معلمان، مالیات بر خانه‌های خالی، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جهش تولید و مسکن، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و … مصوب شده که امیدواریم زودتر عملیاتی شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: فتح خرمشهر تغییر یک معادله به نفع اسلام و رزمندگان اسلام بود که با عملکرد جهادی، از خودگذشتگی، عزم راسخ، ابتکار عمل، اخلاص و توکل بر خدا محقق شد.

امام جمعه دیر با بیان اینکه ارزش‌های فتح خرمشهر در هر جا باشد پیروزی محقق می‌شود، افزود: شناخت صحیح توانایی‌ها و آسیب پذیری ها ضروری است و با پیشگیری از اشتباهات مانع از ضربه دشمن به خود می‌شویم.

وی عنوان کرد: حرکت به سوی آرمان‌های انقلاب به نفع کشور و موجب درمان دردهای آن است.

حسینی با تاکید بر اینکه انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است، تاکید کرد: مردمی بودن، ساده زیستی، پایبندی به قانون، اجتناب از تبعیض و فساد و … از ویژگی‌های نماینده انقلابی است اما نطق‌های میان دستور، پرشور و همراه با اعتراض عصبانیت نشانه انقلابی بودن نیست.

وی افزود: بیان مطالب ثابت نشده از تریبون مجلس و آبروی دیگران را بردن نشانه انقلابی بودن نیست.

امام جمعه دیر با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید در انتصابات دخالت کنند، بیان داشت: این دخالت نکردن‌ها به نفع خود نمایندگان است و همه باید به این موضوع عمل کنند، البته مسئولان هم با نمایندگان مشورت کنند.

وی با گرامیداشت سی و سومین سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، یادآور شد: امسال همه نهادها و دستگاه‌ها با برنامه ریزی بزرگداشت این شخصیت که همه ما مدیون او هستیم، را در خور شأن ایشان برگزار و به وظیفه دینی و سیاسی و اخلاقی خود عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار