شهرضا با تشییع شهید شاهچراغی دوباره بوی شهادت گرفت

پیکر شهید حسین‌علی شاهچراغی که در عملیات والفجر مقدماتی در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۶۱ در منطقه فَکه به فیض شهادت نائل شده بود، امروز در شهرضا تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۵۲۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ - 27May 2022

شهرضا با تشییع شهید شاهچراغی دوباره بوی شهادت گرفتبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ۳۴ سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد، همان سال‌هایی که جوانان رشید این مرز و بوم برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، با دشمن جنگیدند و در راه دفاع از وطن جان خود را تقدیم کردند.

در آن روز‌های جنگ که جز صدای توپ و تانک چیزی شنیده نمی‌شد، نوجوانان و جوانان زیادی از این سرزمین برخاستند تا بتوانند از وطن و انقلاب دفاع کنند، در میان رزمندگان همه سن و سالی دیده می‌شد، شهید فهمیده نوجوانان بسیجی با همان سن اندک، برای دفاع از وطن آنگونه جان خود را تقدیم کرد و هزاران شهید دیگر که در این راه آسمانی شدند.

اگر چه پیکر بسیاری از شهدا به کشور بازگشت، اما شهدایی هم جاویدالاثر شدند، پدران و مادران این شهدا سال‌ها است هنوز هم با شنیدن صدای زنگ در خانه، غوغایی در دلشان به پا می‌شود که شاید خبری از بازگشت یوسف گمشده باشد؛ در این سال‌ها تنها قاب عکس روی طاقچه دلگرمی پدر و مادر شده تا وقتی دلتنگ جگرگوشه‌شان می‌شوند، کمی با او درد دل کنند.

اما امروز شهرضا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) معطر به عطر شهیدی شده که پس از ۴۰ سال چشم انتظاری به وطن بازگشته است، شهید حسین‌علی شاهچراغی پس از سال‌ها بازگشته و دوباره شهر حال و هوای دوران مقدس به خود گرفته است.

از دور صدای مداحی و سرود‌هایی در وصف شهدا شنیده می‌شود، کمی نزدیکتر دود اسپند و صدای صلوات فضا را معطر کرده و درست همان حال و هوای جبهه‌ها را تداعی می‌کند.

حکایت دیدار‌هایی که پس از چندین سال دوباره تازه می‌شوند، حکایت بسیاری از خانواده‌های شهداست که با گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس، چشم انتظاری آن‌ها به پایان می‌رسد و پیکر عزیز خود را در آغوش می‌گیرند.

قصه پلاک‌هایی که از دل خاک بیرون زده، انگار تلنگریست برای همه ما که یادمان نرود امنیت و آرامش امروز مرهون قطره قطره خون شهدایی است که خالصانه برای دفاع از وطن جان خود را تقدیم کردند.

پیکر شهید حسینعلی شاهچراغی در میان فریاد‌های یا زهرا (س)، یا حسین (ع) و الله اکبر امروز از حسینیه انصارالحسین تا گلزار شهدا بر روی دستان مردم شهیدپرور این شهر تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر سه تن از شهدای مفقودالاثر اصفهانی که در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه به فیض عظیم شهادت نائل آمده بودند، با تلاش گروه‌های تفحص شهدا کشف و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

پیکر شهید حسین‌علی شاهچراغی متولد ۲۳ شهریور ۱۳۴۵ که در عملیات والفجر مقدماتی در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۶۱ در منطقه فَکه به فیض شهادت نائل شده بود از طریق پلاک هویت شناسایی شد؛ این شهید در سال ۱۳۶۱ به جبهه اعزام و در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه عملیاتی فکه به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش به کشور بازنگشت و در شمار شهدای مفقودالاثر جای گرفت.

طی عملیات تفحص اخیر پیکر مطهر این شهید توسط اعضای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح کاوش شده و توسط مدارک شناسایی، احراز هویت شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار